cache poisoning حمله به DNS سرور مجازی ها

درباره cache poisoning حمله به DNS سرور مجازی ها

همه میدانند که DNS سرور IP آدرس را برای اسم دامنه ترجمه میکند. به همین خاطر میباشد که شما قادر هستید webpouyan.com را در Browser خود وارد کرده تا وارد سایت شوید. شما میتوانید به جای حفظ کردن IP میزبان تارنمای ایران، زمانیکه DNS سرور مجازی ها در خطر هستند، جند مورد هست که موجب این اتفاق میشود ولی هکرها اکثرا از یک راه بسیار رایج برای حمله کردن به DNS ها استفاده میکنند. به این حمله ها cache poisoning یا DNS spoofing میگویند. زمانی که DNS سرور مجازی ترجمه غلط را گرفت اطلاعات غلط را به کاربران نشان میدهد و همینطور برای عملکرد بهتر و بیشتر شدن سرعت Load سایت ها آن را در Cache هم Save میکنند. مقاله cache poisoning حمله به DNS سرور مجازی ها را دنبال کنید.

از این طریق یک هکر قادر هستند ِDNS IP را ویرایش کرده و کاربران را به سایتی که میخواهند میفرستند و سایت هکرها معمولا فایل هایی دارند که اسم آن ها با اسم فایل های سرور مجازی کاربر یکی میباشد. و با استفاده از همین راه به راحتی فایل های مخرب خودش را که دارای ویروس هستند وارد رایانه فرد کند و کاربر و کاربر نیز سایت تقلبی را مشاهده میکند و این محتویات را دانلود میکند.

این نوع از حمله ها هنگامی رخ میدهد که هکر قادر باشد داده های DNS خراب و مضر را به DNS سرور مجازی برگرشتی که بوسیله ISP ها خوانده میشود وارد میکند.  cache poisoning یک DNS spoofing بیشتر از قابلیت برگشتی DNS ها به سرور مجازی استفاده میکند.