آموزش نصب و راه اندازی متاتریدر 5

متاتریدر 5 یک پلت فرم سازمانی است که امکانات برجسته تجارت و ابزار تجزیه و تحلیل فنی و همچنین امکان استفاده از سیستم های تجارت خودکار (ربات های معاملاتی) و تجارت کپی را فراهم می کند. متاتریدر 5 یک پلت فرم دارای چند سرویس برای تجارت فارکس، سهام و آینده است. شما می توانید از این پلت فرم در سرور مجازی فارکس برای تجارت در فارکس استفاده کنید.

پلت فرم متاتریدر 5 گزیننه ای مشابه پلت فرم متاتریدر 4 است. این پلت فرم در سال 2010 توسط شرکت MetaQuotes، همان شرکتی که متاتریدر 4 را معرفی کرد، معرفی و ارائه شد. این شرکت برای پیشرفت تصمیم گرفت پلت فرم فارکس MT4 قدیمی را به سطح بعدی برساند و پلت فرم معاملات متاتریدر 5 را تولید کرد. تا مدتی به گفته عمده معامله گران، MT4 هر آنچه برای تجزیه و تحلیل بازارها و تجارت لازم بود را داشت، به همین دلیل، متاتریدر 5 به کندی توسط آن ها پذیرفته شد.

اکنون می دانیم که MT4 و MT5 یکسان نیستند، متاتریدر 5 شاخص ها و ویژگی های اضافی و پیشرفته تری را ارائه می دهد. بنابراین، در این مقاله، در مورد ویژگی ها و شاخص های جدیدی که متاتریدر 5 به معامله گران ارائه می دهد، صحبت خواهیم کرد.

متاتریدر 5 دارای ویژگی ها و منابع تجاری متعددی است که برای افزایش فعالیت های تجاری شما طراحی شده اند. برای اطمینان از اینکه از تجهیزات کامل سیستم عامل بهره مند می شوید، یادگیری در مورد همه ویژگی ها و کاربرد آنها بسیار مهم است.

 اگر کمی برای آموزش متاتریدر 5 وقت بگذارید، قادر خواهید بود از هفت نوع کلاس دارایی، ابزارهای تجاری متعدد، شاخص ها و اجزای گرافیکی موجود، تا 6 نوع سفارش مختلف، چندین استراتژی خودکار و عمق بازار، به طور کامل استفاده کنید. 

 

انواع سفارش در متاتریدر 5

در متاتریدر 5 دو نوع سفارش وجود دارد، سفارش بازاریا آنی و سفارش معلق. یک سفارش آنی بلافاصله اجرا می شود و شما را ملزم به حضور در زمان اجرا می کند. از طرف دیگر، یک سفارش معلق از قبل تنظیم می شود و پس از اجرا به یک سفارش آنی تبدیل می شود.

سفارش آنی، سفارش خرید یا فروش دارایی به قیمت روز است. این سفارش در لحظه اجرا خواهد شد. از طرف دیگر، سفارش معلق سفارش خرید یا فروش دارایی با قیمت مشخص در آینده است.

انواع سفارش در متاتریدر ۵

پلت فرم AvaTrade MT5 دارای 6 نوع سفارش معلق به شرح زیر است:

Buy Stop – سفارش خرید دارایی با قیمت بالاتر از قیمت فعلی، پیش بینی اینکه وقتی این قیمت محقق شود، روند رو به بالاتر ادامه خواهد یافت.

Sell Stop – دستوری برای فروش دارایی با قیمت پایین تر از قیمت فعلی، پیش بینی این که وقتی این قیمت محقق شد ، روند رو به پایین تر ادامه خواهد یافت.

Buy Limit سفارش خرید دارایی با قیمت پایین تر از قیمت فعلی، پیش بینی افزایش قیمت دارایی پس از دستیابی به قیمت مشخص.

Sell ​​Limit – سفارشی برای فروش دارایی با قیمت بالاتر از قیمت فعلی، پیش بینی اینکه قیمت دارایی پس از دستیابی به قیمت مشخص کمتر شود.

Buy Stop Limit – ترکیبی از سفارشات buy stop و buy limit است که برای از بین بردن خطاها طراحی شده است. شما buy stop limit را با قیمتی بالاتر از قیمت فعلی دارایی تعیین می کنید و در صورت دستیابی، buy limit خرید انجام می شود.

Sell ​​Stop Limit – ترکیبی از Sell Stop و sell limit برای از بین بردن خطاها می باشد. شما sell stop limit را با قیمتی کمتر از قیمت فعلی تعیین می کنید و پس از دستیابی، سفارش  sell limit اعمال می شود.

 

مزایای متاتریدر 5 نسبت به متاتریدر 4

در حالی که MT4 و MT5 محبوب ترین سیستم عامل های تجارت جهان هستند، متاتریدر 5 مزایای منحصر به فردی دارد:

_ رابط کاربری ساده تر، پیشرفته تر

_ واحد جدید و قابل تنظیم زمان و اندازه گیری

_ تقویم اقتصادی یکپارچه در سیستم عامل

_ تاریخچه سفارشات خودکار قابل مشاهده در نمودار نمایه

– تاریخچه بازار مانند رزرو سفارشات

_ اتصال سریعتر و پایدارتر به سرورها

_ پایداری سیستم عامل بیشتر از MT4

_ اجرای سریعتر و دقیق تر سفارشات

 

تقویم اقتصادی – تقویم اقتصادی ویژگی جدیدی است که به پلت فرم معاملات متاتریدر 5 اضافه شده است. این یک تقویم هفتگی است که حاوی اخبار مهم و انتشار اطلاعات است که ممکن است بر بازار فارکس تأثیر بگذارد. سایت های زیادی وجود دارد که تقویم اقتصادی را به بازرگانان ارائه می دهند، اما کاربر ترجیح می دهد هنگامی که اخبار مهم منتشر می شوند، اخبار را درست در سیستم عامل خود داشته باشد.

به این ترتیب می تواند اعداد و نمودارها را در لحظه مشاهده کند. ویژگی تقویم در قسمت جعبه ابزار در پایین پلت فرم بین “mailbox” و “market” قرار دارد. در سمت چپ تقویم، زمان برنامه ریزی شده برای انتشار و پرچم کشور مربوطه وجود دارد. وقتی به سمت راست حرکت می کنید، می توانید ارز تحت تأثیر، نام رویداد و اهمیت آن را ببینید.

با توجه به واکنش بازار تاریخی، اهمیت انتشار به سه دسته تقسیم می شود که با علائم آن ها متمایز می شود. نقاط کوچک آبی برابر با انتشار با اولویت کم است. منحنی آبی و نقطه ای کوچک برابر با اولویت متوسط ​​و نقطه با دو منحنی برابر با اولویت بالا است.

ستون، دوره بازه زمانی را نشان می دهد که طی آن داده ها جمع شده و محاسبه شده اند. سه ستون آخر داده های واقعی، پیش بینی شده و قبلی را نشان می دهد. اگر داده های واقعی از پیش بینی شده بدتر باشد، ستون قرمز می شود و در صورت بهتر بودن، آبی می شود.

تقویم اقتصادی متاتریدر 5

 

دو نوع “pending order” جدید – غیر از اجرای فوری معامله، پلت فرم MT4 چهار نوع سفارش معلق را ارائه داده است. buy limit ,sell limit ,buy stop و sell stop. پلت فرم فارکس متاتریدر 5 این بار دو نوع سفارش معلق اضافه کرده است.

buy stop limit و sell stop limit. این دو نوع سفارش به نظر پیچیده می رسند، اما کاملاً ساده هستند. با پلت فرم تجارت MT4، پر کردن معاملات با سفارشات stop و limit دشوار است. اساساً یک سفارش معلق stop limit، یک فرصت انتخاب در مورد قیمت ورودی به تجارت شما می دهد. این می تواند زمانی مفید باشد که بازار فارکس در آخر هفته با شکافی باز شود، اما استفاده اصلی آن در بازار سهام است که هر روز بسته می شود.

با یک سفارش buy stop، معامله شما هنگامی آغاز می شود که قیمت به سطح انتخابی شما می رسد. به عنوان مثال، اگر روز یکشنبه با ارز EUR / USD با قیمت 1.1205 سفارش buy stop خود را ثبت کنید، سفارش شما پر نمی شود زیرا بازار 17 پیپ بالاتر از قیمت پایانی 1.1219 باز کرده است.

با سفارش buy stop limit، قیمت buy stop را در 1.1205 و سفارش buy limit را در 1.1220 قرار می دهید. این بدان معناست که اگر قیمت باز شود یا در این سطح معامله شود، تجارت آغاز خواهد شد اما اگر قیمت بالاتر از 1.1220 باز نشود، معامله آغاز نخواهد شد.

دو نوع pending order جدید در متاتریدر 5

 

MQL5 – MQL5 زبان برنامه نویسی داخلی پلت فرم متاتریدر 5 است، همانطور که MQL4 زبان برنامه نویسی MT4 است. MQL4 نیز خود کاملاً پیشرفته و کاربرپسند بود، اما MQL5 برنامه نویسی را به سطح دیگری رساند.

متاتریدر 5 با داشتن ویژگی های پیشرفته تر، گزینه های بیشتری برای توسعه استراتژی ها، شاخص ها و برنامه های تجارت خودکار ارائه می دهد. به عنوان مثال عملکرد جدید “OrderSendAsync” به شما امکان می دهد برنامه های تجاری و ربات های پرسرعت ایجاد کنید.

با گفتن همه این ها، معامله گران کم تجربه از MQL5 راحت تر استفاده می کنند. حالت کامپایل دقیق MQL4 دارای استاندارد کدگذاری بالاتری است، بنابراین هنگام برنامه ریزی استراتژی یا شاخص، خطاها را به حداقل می رسانید. در MQL5 این یک گزینه پیش فرض است که قابل تغییر نیست، و برای کاربران جدید ساده تر است.

انواع جدید رویداد MQL5 آزمایش و بهبود ربات های معاملاتی را در آزمایشگرهای استراتژی متاتریدر 5 آسان تر کرده است. قابلیت اشکال زدایی در MQL5 نیز افزایش یافته است، بنابراین خرید و وارد کردن نرم افزار تجاری بسیار ایمن تر است.

MQL5 در متاتریدر 5

 

نصب و راه اندازی متاتریدر 5

به صفحه بارگیری متاتریدر 5 بروید، فرم ورود به سیستم را پر کنید، بارگیری به طور خودکار آغاز می شود.
بسته به اینکه از رایانه شخصی یا تلفن همراه بارگیری می کنید، این صفحه نسخه مورد نیاز شما را به شما ارائه می دهد.

پس از نصب و راه اندازی، برای ورود به حساب خود مراحل زیر را انجام دهید:

سیستم متاتریدر 5 را راه اندازی کنید، روی منوی File در بالا سمت راست کلیک کنید، “ورود به حساب تجارت” را انتخاب کنید، شناسه و رمز ورود متاتریدر 5 خود را در صورت درخواست وارد کنید، سرور مشخص شده در ایمیل تأیید خود را انتخاب کنید، تأیید را کلیک کنید.

 

نصب متاتریدر 5 در ویندوز

پس از بارگیری، می توانید فایل را در نوار بارگیری در پایین پنجره مرورگر خود یا در فهرست فایل بارگیری خود پیدا کنید.

روی فایل mt5setup.exe بارگیری شده کلیک کنید، دستورالعمل نصب ویندوز را دنبال کنید، موقعیت فهرست نصب را انتخاب کنید، بعد از اتمام روی Finish کلیک کنید.
پس از اتمام نصب، می توانید بر روی میانبر برنامه که اخیراً در دسک تاپ خود ایجاد شده کلیک کنید و نرم افزار متاتریدر 5 را راه اندازی کنید.

 

نصب متاتریدر 5 در لینوکس

در این مرحله برخی از اطلاعات ضروری که برای نصب متاتریدر 5 در توزیع اوبونتو باید بدانید را به شما معرفی می کنم. برای راه اندازی متاتریدر 5 در اوبونتو، به Wine نیاز دارید. Wine کاملا رایگان است و به عنوان یک نرم افزار واسطه ای عمل می کند که اجازه می دهد برنامه های طراحی شده برای سیستم های ویندوز در سیستم های لینوکس استفاده شوند.

با این حال، به یاد داشته باشید که Wine یک سیستم کاملاً پایدار نیست. این بدان معنی است که برخی از ویژگی های برنامه هایی که روی Wine اجرا می شوند ممکن است به درستی کار نکنند، یا ممکن است به طور کامل کار کنند. توصیه می شود که جدیدترین نسخه Wine و اوبونتو را دریافت کنید. با این کار بالاترین سطح ثبات برای برنامه متاتریدر 5 شما تضمین می شود.

 

ایجاد حساب معاملاتی متاتریدر 5

به صفحه معامله گر بروید و وارد شوید، پس از ورود به سیستم، به تب Dashboard بروید. با متاتریدر 5 روی “Open Live Account” یا “Open Demo Account” کلیک کنید. شرایط و پیشنهادات تجاری با مشتریان خرده فروشی و حرفه ای متفاوت است.

انواع مختلف حساب ها دسترسی به ابزارهای مختلف را فراهم می کنند. حالا می توانید با متاتریدر 5 برای CFD در طیف وسیعی از ابزارها تجارت کنید، یا برای تجارت سهام و ETF سرمایه گذاری کنید. برای فعال کردن حساب خود، با تأیید مراحل بعدی برای تأیید حساب و کاربرد خود، یک ایمیل تأیید دریافت خواهید کرد.

 

تجارت با متاتریدر 5

نحوه تجارت با متاتریدر 5 به صورت زیر است:
پنجره “Market Watch” را از تب “View” یا فشار دادن Ctrl + M باز کنید، سپس روی ابزار تجاری مورد نظر خود دوبار کلیک کنید، دکمه “خرید” یا “فروش” را فشار دهید. ساده ترین راه برای ایجاد معامله در متاتریدر 5 استفاده از پنجره “سفارش” برای ثبت سفارش فوری در ابزار مورد نظر خود است.

هنگامی که نمودار معاملاتی شما در یک ایستگاه تجاری متاتریدر 5 نمایش داده می شود، می توانید با استفاده از میانبر در نوار ابزار در بالا سمت چپ، موقعیتی را باز کنید که نام آن “New Order” است. هنگامی که یا روی دکمه “New Order” در نوار ابزار کلیک کردید، یا یک سفارش جدید با کلید میانبر F9 باز کردید، می توانید به راحتی مقدار سفارش مورد نظر خود را وارد کنید.

برای باز کردن یک معامله، باید اندازه معاملات مورد نظر خود را به تعداد مورد نظر در جعبه حجم وارد کنید، سپس روی خرید یا فروش کلیک کنید. گزینه “Market Execution” امکان سفارش فوری با متاتریدر 5 را فراهم می کند.

همچنین می توانید از گزینه “One Click Trading” که در منوی زمینه ای یافت می شود که هر زمان روی نمودار معاملات متاتریدر 5 کلیک راست می کنید، استفاده کنید. این روش برای باز کردن موقعیت ها بسیار سریع و ایده آل برای معاملات روزانه است. 

همچنین ثبت سفارشات سود و توقف ضرر برای موقعیت های خود بسیار ساده است. پس از قرار گرفتن سفارش، بسته به جهت تجارت خود، خط ورودی را کلیک کنید و به بالا یا پایین بکشید.

 

متاتریدر ۵ یک پلت فرم سازمانی است که امکانات برجسته تجارت و ابزار تجزیه و تحلیل فنی و همچنین امکان استفاده از سیستم های تجارت خودکار (ربات های معاملاتی) و تجارت کپی را فراهم می کند. متاتریدر ۵ یک پلت فرم دارای چند سرویس برای تجارت فارکس، سهام و آینده است. شما می توانید از این پلت فرم در سرور مجازی فارکس برای تجارت در فارکس استفاده کنید.
در متاتریدر ۵ دو نوع سفارش وجود دارد، سفارش بازاریا آنی و سفارش معلق. یک سفارش آنی بلافاصله اجرا می شود و شما را ملزم به حضور در زمان اجرا می کند. از طرف دیگر، یک سفارش معلق از قبل تنظیم می شود و پس از اجرا به یک سفارش آنی تبدیل می شود. سفارش معلق خود به 6 دسته buy limit ,sell limit ,buy stop، sell stop، buy stop limit و sell stop limit تقسیم می شود.
به صفحه بارگیری متاتریدر ۵ بروید، فرم ورود به سیستم را پر کنید، بارگیری به طور خودکار آغاز می شود. بسته به اینکه از رایانه شخصی یا تلفن همراه بارگیری می کنید، این صفحه نسخه مورد نیاز شما را به شما ارائه می دهد.
پس از نصب و راه اندازی، برای ورود به حساب خود مراحل زیر را انجام دهید: سیستم متاتریدر ۵ را راه اندازی کنید، روی منوی File در بالا سمت راست کلیک کنید، “ورود به حساب تجارت” را انتخاب کنید، شناسه و رمز ورود متاتریدر ۵ خود را در صورت درخواست وارد کنید، سرور مشخص شده در ایمیل تأیید خود را انتخاب کنید، تأیید را کلیک کنید.