میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس چیست؟

میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس میزبانی ای است که یک کنترل پنل cPanel بر روی یک سرور مجازی لینوکس راه اندازی شده است. شما به عنوان دارنده وب سایت، باید پرونده های موجود در وب سایت را مدیریت کنید، ایمیل ها را کنترل کنید یا شاید دامنه یا زیر دامنه اضافه کنید. cPanel یک رابط است که به شما امکان می دهد خدمات ارائه شده توسط سرور را مدیریت کنید.

cPanel در سرور مجازی لینوکس یک رابط تحت وب است که به کاربران امکان می دهد تا سرور خود را از طریق مرورگر وب خود مدیریت کنند. این کنترل پنل به شما امکان می دهد را انجام دهید. جدا از این، cPanel کاربران خود را قادر می سازد تا از وب سایت های خود بایگانی پشتیبان تهیه کنند، پرونده ها را مدیریت کنند و اقدامات امنیتی را بارگیری کنند.

شما با میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس به دلیل رابط کاربری گرافیکی ساده ای که دریافت می کنید فایل ها را به راحتی مدیریت می کنید. غیر از موارد بالا چندین دلیل دیگر وجود دارد که cPanel را به عنوان کنترل پنل سرور مجازی لینوکس خود انتخاب کنید. با استفاده از این مقاله، خواهید فهمید که میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس چه ویژگی ها و مزایایی دارد.

هنگامی که وب سایت ها برنامه هایی را اجرا می کنند که منابع زیادی دارند، استفاده و تخصیص حافظه برای عملکرد کلی حیاتی با استفاده از منابع بیشتر، ممکن است وب سایت یا برنامه بسیار کندتر کار کند. اینجا جایی است که خطاهای سرور و زمان بارگذاری طولانی را مشاهده می کنید.

این کنترل پنل سایت شما را بهینه سازی می کند تا بدون نیاز به کاهش بازدید و یا عملکرد، همانطور که نیاز دارید کار کند. شما می خواهید منابع خود را به وب سایت اختصاص دهید تا تجربه کاربر یک تجربه خارق العاده باشد.

اگر شما صاحب مشاغل کوچکی هستید که به دنبال ساخت و نگهداری وب سایت هستید، میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس بسیاری از پیچیدگی های مربوط به نگهداری سایت را برطرف می کند. cPanel یک کنترل پنل مبتنی بر مرورگر است که با ابزارهای بصری کامل همراه است و حتی می تواند نیاز به تیم های فنی و سرپرستان وب را برطرف کند.

در مقابل، WHM که یک ابزار اداری است، برای قرار گرفتن در کنار هر حساب cPanel در نظر گرفته شده است. با استفاده از ابزار WHM امکان ایجاد حساب cPanel وجود دارد. این ابزار خاص اداری، کاربران را قادر به مدیریت وب سایت های سبک و سنگین می کند.

حتی می توانید بسیاری از حساب های cPanel را همزمان مدیریت کنید، از پهنای باند استفاده کنید، یا حساب میزبانی را ارتقا یا آنرا تغییر دهید. WHM کنترل اداری را بر روی سرورهای مجازی شما ارائه می دهد. همچنین به عنوان کنترل پنل فروشنده عمل می کند زیرا با برنامه های میزبانی نمایندگی برای مشتریان ارائه می شود.

 

ویژگی های میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس

میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس دارای چندین ویژگی است که شامل امنیت، مدیریت فایل و نصب برنامه می شود. بگذارید یکی یکی به آنها نگاه کنیم تا ببینیم در مورد چه چیزی هستند.

 

ویژگی های cPanel در سرور مجازی لینوکس

 

1. مدیریت حساب های FTP با cPanel در سرور مجازی لینوکس

پروتکل FTP یا File Transfer پروتکلی است که به کاربران امکان می دهد پرونده های خود را بر روی سرور بارگذاری، بارگیری، حذف یا انتقال دهند. میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس به شما امکان می دهد با کمک حساب های FTP سرور مجازی را به راحتی مدیریت کنید.

هنگامی که برای میزبانی وب cPanel ثبت نام می کنید، یک حساب FTP به طور خودکار در cPanel ایجاد می شود. شما می توانید با cPanel در سرور مجازی لینوکس چندین حساب FTP ایجاد کنید. cPanel همچنین با اختصاص دادن یک کاربر به یک دایرکتوری خاص، به شما این امکان را می دهد تا تصمیم بگیرید کدام کاربر باید در چه سطح دسترسی داشته باشید.

 

2. اسکریپت های نرم افزاری cPanel در سرور مجازی لینوکس

cPanel در سرور مجازی لینوکس به کاربران این امکان را می دهد تا نصب برنامه های خود را با کمک برنامه Softaculous به صورت خودکار انجام دهند. این به کاربران امکان می دهد بیش از 400 برنامه را فقط با یک کلیک نصب کنند.

برخی از آنها شامل وردپرس، جوملا، مگنتو و دروپال هستند. این باعث می شود cPanel در سرور مجازی لینوکس در بین بسیاری از متخصصان وب محبوبیت بیشتری پیدا کند، زیرا cPanel مجموعه خاصی از برنامه ها را ترجیح نمی دهد. 

 

3. Cloudflare و Port 80 در cPanel در سرور مجازی لینوکس

cPanel در سرور مجازی لینوکس به کاربران امکان دسترسی به Cloudflare، شبکه تحویل محتوا را می دهد که وب سایت ها را ایمن و تسریع می کند. هنگامی که از طریق میزبانی وب cPanel به Cloudflare دسترسی پیدا کردید ، ترافیک وب شما از طریق یک شبکه جهانی مسیریابی می شود که تحویل صفحه وب را بهینه می کند تا صفحات بازدید کنندگان سریعتر بارگیری شوند.

همچنین، Cloudflare شما را در برابر حمله DDoS و حملات دیگر محافظت می کند. به غیر از Cloudflare، کاربرانی که Port 80 را از طریق cPanel در سرور مجازی لینوکس فعال می کنند می توانند اسپم ها را مسدود کرده و از خود در برابر حملات محافظت کنند. این باعث می شود cPanel، سرور مجازی را در مقایسه با سایر ارائه دهندگان میزبانی و پنل امن تر کند.

میزبان وب cPanel در هنگام کنترل امنیت مدیریت وب سایت شما، به عنوان یک بسته کامل عمل می کند. علاوه بر ویژگی های برجسته آن که توسط متخصصین وب مورد استقبال قرار می گیرند، آنچه باعث می شود آن ها به میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس اعتماد کنند، مزیت طولانی مدت آن است. در اینجا برخی از مزایای اصلی آن ذکر شده است.

 

مزایای میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس

نکاتی که باعث برجسته شدن cPanel نسبت به بقیه می شود بسیار است. اما در اینجا برخی از مزایای اصلی وجود دارد که بیان می کنیم.

 

مزایای cPanel در سرور مجازی لینوکس

 

1. cPanel در سرور مجازی لینوکس بسته مشترکی را برای شما فراهم می کند.

میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس به شما امکان کنترل کامل نرم افزار و همچنین برنامه های سخت افزاری را می دهد. می توانید سرور خود را از طریق ریموت خاموش کرده و در صورت نیاز سیستم عامل خود را مجدداً راه اندازی کنید. اگر شما در سرور مجازی خود WHMCS را انتخاب کنید، می توانید از WHM (مدیر میزبان وب) بهره ببرید.

WHM با cPanel همکاری می کند تا به شما در مدیریت دامنه ها و حساب های سرور کمک کند. این افزونه حتی میانبرهای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند تجربه وب سایت شما را آسان تر کند. 

چندین ابزار وجود دارد که همراه WHM هستند. هر یک از این ها برای دارندگان وب سایت ارزشمند است و شامل موارد زیر است:

_ قابلیت مدیریت وب سایت و بازنشانی رمزهای عبور در صورت لزوم.
_ امکان ایجاد حساب های cPanel جدید و همچنین امکان حذف این حساب ها در صورت لزوم.
_ درخواست های پشتیبانی مشتری از طریق cPanel قابل مدیریت است.
_ نام تجاری خود را به میز کنترل خود اضافه کنید تا بتوانید ظاهر حرفه ای خود را حفظ کنید.
_ قابلیت تغییر نام کاربری و همچنین نام دامنه برای مشتریان میزبان شما.
_ مجوزهای بروزرسانی وضعیت سرور.

 

2. اقتصادی تر بودن در مقایسه با سرور مجازی ویندوز

کاربران cPanel در سرور مجازی لینوکس از این واقعیت که مجوزهای cPanel مانند سایر سیستم عامل ها هزینه بر نیست خوشحال هستند. این دلیل دیگری است که مردم cPanel را به باقی کنترل پنل ها ترجیح می دهند.

میزبانی وب cPanel مجموعه ای از برنامه های مناسب است که برای اطمینان از مدیریت قوی وب سایت شما جمع آوری شده اند. تمام ویژگی هایی که اضافه می شوند به خوبی برای انواع متخصصان وب با نیازهای مختلف در نظر گرفته شده اند. 

 

3. پشتیبانی انعطاف پذیر از داده ها با cPanel در سرور مجازی لینوکس

میزان ذخیره سازی cPanel شما نکته اساسی دیگری برای تصمیم گیری شما است. مزیت اصلی cPanel مقدار زیادی گزینه در مورد دیتابیس است که ارائه می دهد. دو گزینه اصلی، دیتابیس های MySQL و PostgreSQL هستند. هر دوی این گزینه ها روشی عالی برای کارکردن وب سایت و صفحه شما در کنار هم ارائه می دهند.

شما با داشتن یک دیتابیس که عملکرد خوبی داشته باشد، اطمینان حاصل خواهید کرد که بسیاری از کارها در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. ویژگی عالی دیگری که cPanel شامل آن است، امکان دسترسی به دیتابیس از طرف ارائه دهنده میزبانی است.

 

4. مدیریت چند ایمیل با cPanel در سرور مجازی لینوکس

با cPanel در سرور مجازی لینوکس روش های بی شماری برای مدیریت ایمیل های خود دریافت می کنید. cPanel گزینه لیست پستی را برای شما فراهم می کند تا ارسال ایمیل به چندین کاربر ساده شود. همچنین می توانید ایمیل ها را طبق انتخاب خود فیلتر کرده و ایمیل ها را به افراد مورد نظر خود هدایت کنید.

برخی از ویژگی های اصلی cPanel در سرور مجازی لینوکس این است که Apache’s Spam Assassin را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند نامه های ناخواسته را شناسایی کرده و برای همیشه پاک کنید. علاوه بر این، می توانید از BoxTrapper برای فیلتر کردن نامه های ناخواسته استفاده کنید. از طریق این فیلتر، شما کنترل می کنید که کدام ایمیل ها می توانند به صندوق ورودی شما برسند.

 

5. استفاده از چند دامنه با cPanel در سرور مجازی لینوکس

با cPanel در سرور مجازی لینوکس می توانید در سرور خود دامنه های متعددی اضافه کنید و همچنین با ایجاد تغییر در سوابق آنها، فایل های این دامنه ها را ویرایش کنید. اگر می خواهید وب سایت خود را از طریق نام دامنه دیگری در دسترس قرار دهید، می توانید این کار را با کمک ویژگی های نام مستعار دامنه در cPanel انجام دهید.

همچنین شما می توانید با کمک ویژگی Redirect یک صفحه وب خاص را به دامنه دیگری هدایت کنید. علاوه بر این، شما همچنین با cPanel در سرور مجازی لینوکس می توانید دامنه های فرعی را نیز اضافه کنید. 

 

6. در کل عملکرد بالا با cPanel در سرور مجازی لینوکس

هنگامی که از cPanel در سرورمجازی لینوکس استفاده می کنید، می توانید با سهولت زیادی پرونده ها را مدیریت کنید زیرا Graphic User Interface یا GUI بسیار کاربرپسند است. هنگامی که تمایل به استفاده از ابزار سایت ساز ندارید، باید از این رابط کاربری گرافیکی استفاده کنید و دقیقاً به همین دلیل است که cPanel بسیار محبوبتر از رقبا است.

شما می توانید از کنترل در حساب های FTP لذت ببرید، می توانید پرونده ها را در یک سرور اضافه یا جابجا کنید و همچنین می توانید برای یک ماه آمار وب سایت را دریافت کنید. داده ها کاملاً ایمن هستند و گزینه های پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات مناسب وجود دارد.

در مقایسه با ویندوز بسیار مقرون به صرفه است. WHM حتی به شما امکان ایجاد یا حذف یا تعلیق حساب های cPanel را می دهد. علاوه بر قدرت کانفیگ یا پشتیبانی از درخواست های مشتری از طریق cPanel، همچنین می تواند به کاربران امکان تغییر دامنه ها و نام های کاربری کلاینت ها را بدهد.

 

 

میزبانی cPanel در سرور مجازی لینوکس میزبانی ای است که یک کنترل پنل cPanel بر روی یک سرور مجازی لینوکس راه اندازی شده است. شما به عنوان دارنده وب سایت، باید پرونده های موجود در وب سایت را مدیریت کنید، ایمیل ها را کنترل کنید یا شاید دامنه یا زیر دامنه اضافه کنید. cPanel یک رابط است که به شما امکان می دهد خدمات ارائه شده توسط سرور را مدیریت کنید.
۱٫ مدیریت حساب های FTP با cPanel در سرور مجازی لینوکس
۲٫ اسکریپت های نرم افزاری cPanel در سرور مجازی لینوکس
۳٫ Cloudflare و Port 80 در cPanel در سرور مجازی لینوکس
۱٫ cPanel در سرور مجازی لینوکس بسته مشترکی را برای شما فراهم می کند.
۲٫ اقتصادی تر بودن در مقایسه با سرور مجازی ویندوز
۳٫ پشتیبانی انعطاف پذیر از داده ها با cPanel در سرور مجازی لینوکس
۴٫ مدیریت چند ایمیل با cPanel در سرور مجازی لینوکس
۵٫ استفاده از چند دامنه با cPanel در سرور مجازی لینوکس
۶٫ در کل عملکرد بالا با cPanel در سرور مجازی لینوکس