سرور مجازی SSD چیست؟

سرور مجازی SSD، یک سرور مجازی است که ارائه دهنده خدمات سرور مجازی در آن از یک دیسک SSD در سرورهای فیزیکی خود استفاده می کند. سرور مجازی SSD نسبت به HDD انرژی کمتری مصرف می کند و عملکرد و سرعت بیشتری را ارائه می دهد. 

تهیه سرور مجازی به شما امکان می دهد مزایای یک سرور اختصاصی را بدست آورید اما هزینه کمتری پرداخت کنید. امروزه، نوع جدیدی از میزبانی به نام میزبانی سرور مجازی SSD محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

سرور مجازی SSD یک گام از سرور مجازی معمولی پیشرفته تر است. تفاوت بزرگ بین سرور مجازی معمولی و سرور مجازی SSD در نوع ذخیره سازی مورد استفاده سرورها است. سرورهای مجازی SSD هارد های SSD را به عنوان رسانه ذخیره سازی خود اجرا می کنند که بهتر از HDD ها کار می کنند.

SSD مخفف کلمه Solid State Disk است. هارد های SSD با مونتاژ مدارهای مجتمع ساخته می شوند که با هم یک حافظه ثابت حافظه را تشکیل می دهند. برخلاف HDD ها، SSD ها بازوی مکانیکی را که حرکت می کند و داده ها را از دیسک مغناطیسی می خواند، ندارند.

در واقع، تفاوت اصلی این میزبانی با دیگر میزبانی ها در این است که به جای هارد دیسک های سنتی، از هارد SSD استفاده می شود. SSD نسل جدیدی است که دارای سرعت بسیار بالاتر و مقاومت در برابر هرگونه آسیب مکانیکی و مصرف برق کمتری است. 

به همین دلیل SSD ها سریعتر از HDD ها هستند و گزینه مناسبی برای جایگزینی آن ها هستند. درایوهای SSD با ساختار کاملاً مونتاژ شده، در برابر ضربه و لرزش مقاوم هستند و از نظر جسمی بسیار قویتر در مقایسه با HDD هستند.

سرور مجازی SSD آینده میزبانی وب است. با عملکرد و قابلیت بالای این نوع میزبانی، در مدت زمان بسیار کوتاهی حضور پررنگی در وب ایجاد خواهید کرد. اگر به دسترسی پایدار، مطمئن، بادوام و سریع به وب سایت یا برنامه های خود نیاز دارید، استفاده از سرور مجازی SSD را در نظر بگیرید.

ممکن است کمی بیشتر برای این نوع میزبانی پرداخت کنید، اما در نهایت کیفیت آن باعث می شود که شایسته باشد. با استفاده از سرور مجازی SSD، می توانید وب سایت خود را به راحتی تغییر دهید، زیرا با توجه به اینکه نیمه هادی ها اجزای الکترونیکی آن ها هستند، خرابی کاهش می یابد.

اکنون برخی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی این نوع میزبانی را ارائه می دهند. سرور های مجازی آمریکا و ایران ارائه شده توسط گروه وب پویان از نوع سرور های مجازی SSD می باشد.

 

کاربرد های سرور مجازی SSD

سرور مجازی SSD برای هر کسی که کارایی بیشتری می خواهد و می تواند هزینه های اضافی را پرداخت کند خوب است. در ادامه کاربرد های سرور مجازی SSD را برای شما نام می بریم:

وب سایت هایی که از وردپرس، دروپال و غیره استفاده می کنند می توانند برای به دست آوردن اطلاعات از سیستم فایل و دیتاسنتر توسط SSD سرعت بیشتری کسب کنند و بنابراین وب سایت ها سریعتر بارگیری می شوند.

سایت های تجارت الکترونیکی. وب سایت های سریعتر فروش بهتری دارند و این یک واقعیت ثابت شده است. اگر قصد ایجاد وب سایت تجارت الکترونیکی را دارید، بدون نیاز به نمایش فوری، حتماً باید میزبانی سرور مجازی SSD را انتخاب کنید.

بهینه سازی SEO. برای اینکه عملکرد بسیار خوبی داشته باشید، به بهترین زمان پاسخ از سمت سرور نیاز دارید و سرور های مجازی SSD می توانند کارهای زیادی انجام دهند. حذف تأخیر از میزبانی وب اولین قدم برای دستیابی به یک نتیجه خوب است.

وب سایت هایی با حافظه cach زیاد. یک سرور مجازی SSD برای این وضعیت مناسب است، زیرا خواندن و نوشتن روی دیسک بسیار سریعتر خواهد بود.

SSD از بهترین میزبانی های سرور مجازی، امروزه برای تقریباً انواع وب سایت ها استفاده می شود. وقتی صفحه “Welcome” نشان داده می شود بیشتر برنامه ها بارگیری می شوند. 

 

مقایسه سرور مجازی SSD با HDD

مقایسه سرور مجازی SSD با HDD

مشکل کند بودن هارد دیسک ها مدت ها پیش ظاهر شده است، برای اثبات برتری میزبانی سرور مجازی SSD، بیایید عملکرد سرور مجازی SSD را با HDD مقایسه کنیم.

SSD در عرض 10-15 ثانیه اطلاعات را می خواند و منتقل می کند. اما زمان بارگیری سیستم که روی HDD قرار دارد تا 40 ثانیه هم خواهد رسید. هارد های SSD دارای قطعات متحرک نیستند و برخلاف SSD بدون سر و صدا کار می کنند.

SSD سبک تر از HDD است زیرا از میکرو مدارها در آن ها استفاده شده است. در بیشترین بار، SSD حداکثر 2 وات مصرف می کند، HDD  تا 7 وات انرژی می خواهد. بنابراین، SSD مصرف برق را 70-80٪ کاهش می دهد. SSD تعداد محدودی چرخه ضبط دارد و HDD بعضی اوقات از کار کردن امتناع می ورزد. 

هارد های SSD یا مصرف کمتری دارند و بنابراین باعث افزایش عمر باتری و در نهایت افزایش عمر سرور مجازی SSD شما می شوند. درایوهای HDD انرژی زیادی مصرف می کنند بنابراین بر باتری آنها تأثیر می گذارد.

SSD از حافظه فلش برای ذخیره داده استفاده می کند. بنابراین داده ها در سرور مجازی شما به دلیل تأثیر دیسک مغناطیسی، ناگهان پاک نمی شوند. HDD دارای صفحه های دایره ای برای ذخیره داده ها در قالب مغناطیسی است. با این حال، یک نقطه ضعف در ذخیره سازی دیسک مغناطیسی این است که آهن ربا می تواند داده ها را پاک کند، بنابراین داده ها آسیب پذیر هستند.

سرور مجازی SSD به دلیل بالاتر بودن قیمت هارد SSD، گران هستند، اما عملکرد بالایی را در اختیار وب سایت قرار می دهند. HDD در مقایسه با SSD ارزان تر است، اما در طولانی مدت عملکرد وب سایت را نقض می کند.

 

مزایای سرور مجازی SSD

مزایای بسیاری وجود دارد که شما هنگام میزبانی وب سایت خود بر روی سرورهای مبتنی بر SSD از آن ها بهره خواهید برد. در زیر برخی از این مزایا آورده شده است:

 

_ 300٪ عملکرد میزبانی وب سریع تر با سرور مجازی SSD
SSD برای عملکرد بهینه طراحی شده است. بیشتر مدیران وب، کاربران و حتی موتور جستجو ترجیح می دهند عملکرد بالا باشد. SSD بسیار سریعتر از HDD سنتی است. آنها می توانند به سرعت 6.0 گیگابایت در ثانیه برسند. 
SSD هیچ حرکت فیزیکی ای ندارد و بنابراین تأخیری ندارد و می تواند سرعت ورودی و خروجی را به طور چشمگیری بهبود بخشد از این رو زمان بارگذاری پایین وب سایت شما و عملکرد فوق العاده سریع سرور مجازی SSD وب را خواهید داشت. ثبت شده است که SSD از نظر مدت زمان دریافت پاسخ سرور 300 برابر سریعتر از HDD سنتی است.

 

_ سرعت عالی انتقال داده
با میزبانی وب سایت خود بر روی سرور مجازی SSD، دیگر لازم نیست نگران سرعت انتقال فایل ها از وب سایت خود باشید. کمبود قطعات متحرک در SSD سرعت آن را در انتقال پرونده ها و داده ها بسیار سریع می کند. بنابراین می توانید فضای دیسک بیشتری و وب سایت پر بازدیدی داشته باشید که در آن بتوانید میزبان فیلم ها و تصاویر زیادی باشید.

 

_ افزایش امنیت و قابلیت اطمینان
وقتی داده های خود را در سرور HDD ذخیره می کنید، همیشه خطر از دست رفتن آن ها وجود دارد. سوء استفاده از HDD می تواند منجر به خراب شدن پرونده ها شود. کمبود قطعات متحرک در SSD باعث می شود که اطلاعات شما برای مدت طولانی ایمن باشد.

SSD با رسیدن به پایان عمر خود خراب نمی شود، در عوض، نوشتن و ذخیره سازی بیشتر را متوقف می کند، اما حاوی داده ها است و آن را نگه می دارد آماده دسترسی است. علاوه بر این، سرور مجازی SSD می تواند در هر دمایی کار کند. می تواند هم در دمای بسیار بالا و هم در دمای پایین کار کند.

بیشتر SSD ها مشکلی با کار کردن در دمای 20- تا 85 درجه سانتیگراد ندارند. SSD بسیار قابل اطمینان است، به دلیل کمبود قطعات متحرک در برابر ضربه و لرزش مقاوم هستند. وقتی آنها را در سرور مجازی SSD ذخیره می کنید، می توانید از ایمنی اطلاعات خود اطمینان داشته باشید.

 

_ ثبات
در حین رمزگذاری یا رمزگشایی داده ها، SSD از هیچ داده ای عبور نمی کند مگر این که مطمئن شود که اطلاعات تک تک آنها ایمن هستند.

 

_ از وب سایت شما در برابر تهدیدات محافظت می کند
وقتی وب سایت های شما محبوب هستند و از بازدید خوبی برخوردار هستند، به احتمال زیاد تلاش بیشتری برای حمله به وب سایت شما توسط تهدیدهای زیر وجود دارد:

ویروس ها، بدافزارها، هکرها، خرابی سخت افزار و خرابی شبکه. سرور مجازی SSD شما به طور قابل توجهی احتمال موفقیت این تهدیدات را کاهش می دهد و تا حد زیادی از آنها جلوگیری می کند.

 

 

سرور مجازی SSD، یک سرور مجازی است که ارائه دهنده خدمات سرور مجازی در آن از یک دیسک SSD در سرورهای فیزیکی خود استفاده می کند. سرور مجازی SSD نسبت به HDD انرژی کمتری مصرف می کند و عملکرد و سرعت بیشتری را ارائه می دهد. 
– وب سایت هایی که از وردپرس، دروپال و غیره استفاده می کنند می توانند برای به دست آوردن اطلاعات از سیستم فایل و دیتاسنتر توسط SSD سرعت بیشتری کسب کنند و بنابراین وب سایت ها سریعتر بارگیری می شوند.
– سایت های تجارت الکترونیکی. وب سایت های سریعتر فروش بهتری دارند و این یک واقعیت ثابت شده است. اگر قصد ایجاد وب سایت تجارت الکترونیکی را دارید، بدون نیاز به نمایش فوری، حتماً باید میزبانی سرور مجازی SSD را انتخاب کنید.
– بهینه سازی SEO. برای اینکه عملکرد بسیار خوبی داشته باشید، به بهترین زمان پاسخ از سمت سرور نیاز دارید و سرور های مجازی SSD می توانند کارهای زیادی انجام دهند. حذف تأخیر از میزبانی وب اولین قدم برای دستیابی به یک نتیجه خوب است
– وب سایت هایی با حافظه cach زیاد. یک سرور مجازی SSD برای این وضعیت مناسب است، زیرا reading/writing روی دیسک بسیار سریعتر خواهد بود.
– SSD از بهترین میزبانی های سرور مجازی، امروزه برای تقریباً انواع وب سایت ها استفاده می شود. وقتی صفحه “Welcome” نشان داده می شود بیشتر برنامه ها بارگیری می شوند.
_ ۳۰۰٪ عملکرد میزبانی وب سریع تر با سرور مجازی SSD
_ سرعت عالی انتقال داده
_ افزایش امنیت و قابلیت اطمینان
_ ثبات
_ از وب سایت شما در برابر تهدیدات محافظت می کند 
سرور مجازی SSD