سرور مجازی ویندوز با هارد NVME یا SSD؟

قطعا سرور مجازی بخش مهمی از دنیای کسب و کارهای آنلاین را به خود اختصاص داده و اهمیت یک سرور مجازی پایدار و با کیفیت بر کسی پوشیده نیست. وب پویان ارائه دهنده خدمات سرور مجازی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد که از سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز توانسته خدمات خود را توسعه دهد و با ارائه سرویس های متنوع و با کیفیت رضایت مشتریان خود را جلب کند.

از جمله خدماتی که توسط وب پویان ارائه می شود می توان به سرور مجازی ویندوز، سرور مجازی لینوکس و انواع سیستم عامل های آن ها و خدمات هاست اشتراکی برای میزبانی وب سایت و همچنین ارائه انواع لایسنس های اورجینال و نال شده را نام برد اما در اینجا قصد داریم به طور خاص به سرور مجازی ویندوز وب پویان بپردازیم.

سرور مجازی ویندوز

سرور مجازی ویندوز از جهات مختلف باید با سرور مجازی لینوکس تفاوت داشته باشد. در سرور مجازی لینوکس حجم سیستم عامل کمتر است و خود سیستم عامل منابع کمتری اشغال میکند اما در سیستم عامل ویندوز به منابع بیشتری نیاز است چرا که تعداد سرویس هایی که در سیستم عامل ویندوز به صورت پیش فرض قابل اجرا هستند بسیار بیشتر از لینوکس می باشد و طبیعتا این به معنی نیاز به منابع بیشتر است.

شرکت ارائه دهنده سرور مجازی ویندوز باید توانایی حفظ پایداری سرور را داشته باشد زیرا بر خلاف سیستم عامل لینوکس در سرور مجازی ویندوز ریستارت شدن سرور هزینه های بالایی به دارنده سرور مجازی وارد میکند همچنین توانایی حفظ کیفیت سرور مجازی ویندوز در سطح مناسب یکی از بدیهیات می باشد.

سیستم عامل سرور مجازی ویندوز

بدون شک نسخه سیستم عامل سرور مجازی ویندوز در کنار سخت افزار دو فاکتور مهم و تعیین کننده در سرور مجازی هستند که قبل از تهیه سرور باید به خوبی تحلیل شده باشند.

ویندوز سیستم عامل های نسخه سرور خود را در بازه های زمانی چهار ساله منتشر می کرد اما در نسخه ویندوز سرور 2019 سنت شکنی کرد و سه سال پس از منتشر شدن ویندوز سرور 2016 آن را روانه بازار کرد.

در سرور مجازی ویندوز رابطه مستقیمی بین سخت افزار و نسخه سیستم عامل آن وجود دارد به این صورت که نسخه ویندوز سرور 2008 به منابع کمتری نیاز دارد و نسخه ویندوز سرور 2019 به منابع بیشتری. البته این موضوع قطعی نیست و به کانفیگ و سرویس های مورد نیاز کاربر بستگی دارد به عنوان مثال در ویندوز سرور 2019 حالت ویندوز کور (Core Server) وجود دارد که رابط کاربری را حذف کرده و هسته سیستم عامل را در محیط دستوری به کاربر ارائه می دهد که باعث بهینه شدن سیستم عامل شده و کمترین منابع ممکن را به خود اختصاص می دهد.

ما در وب پویان متوجه شدیم که بسیاری از مشتریان با وجود تهیه سرور مجازی ویندوز ، لزوما به سیستم عامل های سروری ویندوز نیاز ندارند لذا برای رفع نیاز این گروه از مشتریان در لیست سیستم عامل های خود ویندوز 10 را هم قرار دادیم تا به سادگی بتوانند بر روی سرور مجازی ویندوز خود سیستم عامل ویندوز 10 که یک سیستم عامل دسکتاپ می باشد و همه ما به نحوه کار با آن آشنا هستیم ، را انتخاب نمایند .

سرور مجازی ویندوز با هارد NVME و رم DDR4!

نوبت به بررسی سخت افزار های موجود در بازار می رسد، سرور مجازی ویندوز به منابع سخت افزاری به روز نیاز دارد و سرعت سرور مجازی کاملا به نوع سخت افزار به کار رفته در آن مربوط می شود.  امروزه تهیه سرور مجازی ویندوز با هارد HDD کاملا اشتباه می باشد مگر در شرایط خاص که سرعت بازیابی اطلاعات اهمیت نداشته باشد. پس از هارد دیسک های HDD ساتا تکنولوژی جدید SSD معرفی شد که به مراتب از هاردهای معمولی سریع تر بودند اما چه می شود اگر هارد ما پنج برابر از هارد های SSD هم سریع تر شوند؟!

در تصویر زیر میتوانید کارایی سیستم عامل ویندوز را با انواع هارد هارد NVME و SSD و HDD را مشاهده کنید

سرور مجازی ویندوز با هارد NVME

سرور های مجازی آلمان وب پویان با هارد NVME ارائه می شوند که بسیار بسیار پر سرعت هستند و باعث شده کاربر احساس کند سرعت کار با سرور از سیستم لوکال خود او هم سریع تر است!

مورد دوم در بررسی سخت افزار مناسب سرور مجازی ویندوز رم سرور می باشد. رم واسط بین پردازنده و هارد می باشد و برای اینکه نهایت استفاده را از زمان پردازنده بکنیم به رم پر سرعت نیاز داریم تا داده های مورد نیاز پردازنده را به سرعت برای آن فراهم کند. رم سرور های مجازی آلمان وب پویان از نوع DDR4 می باشد که با فرکانس 2400 هرتز می تواند اطلاعات را بین پردازنده و هارد رد و بدل کند. این سرعت بالا در کنار هارد بسیار پر سرعت و پردازنده قوی یک ترکیب موفق را تشکیل می دهند که کمتر جای دیگری تجربه کرده باشید.

وب پویان با ارایه سرور مجازی ویندوز با هارد NVME و رم DDR4 به شما این اطمینان را میدهد که سرور مجازی ویندوز شما سخت افزار به روز و کارامد خواهد داشت و منابع به صورت اختصاصی به شما اختصاص داده خواهد شد همچنین برای اطلاع از قیمت پلن های مختلف سرور مجازی ویندوز وب پویان میتوانید به سایت وب پویان مراجعه نمایید.