سرور مجازی سرویس های تحریم شده گوگل

مدتی قبل گوگل محدودیت سرویس مسیریابی Maps را برای کاربران ایرانی برداشت و به آنها اجازه داد بتوانند به راحتی به وسیله این برنامه راه های داخل ایران را بپیمایند. با این حرکت مثبت، بسیاری از کاربران امیدوتر شدند که به مرور لغو تحریم در سرویس های بیشتری رخ بدهد و سرویس های بیشتری در اختیار کاربران ایرانی قرار گیرد اما اخیرا با خبر های منتشر شده داستان کمی پیچیده تر شده است. در این مقاله برای شما کاربران عزیز از مزیت سرور مجازی سرویس های تحریم شده گوگل گفته شده است.

طی چند روز گذشته، تعدادی از کاربران در شبکه های اجتماعی گزارش دادند که گوگل علی رغم استفاده از برنامه های تغییر موقت IP ،IP های ایران را شناسایی می کند و به همین دلیل برخی خدمات که تا به امروز با IP ایرای ممنوع بوده و با روش های تغییر موقت قابل دسترسی بودند، دیگر به کاربران ایرانی ارائه داده نخواهد شد. 

اکنون مشخص می شود که گوگل با یک تغییر کوچک می تواند تعداد زیادی کاربر ایرانی و هزاران مشاغل داخلی را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین باید بیان کرد که بسیاری از این سرویس ها هیچ معادل داخلی قوی و با کیفیتی ندارند و برخی از آن ها که نمونه داخلی دارند، نیاز کاربران ایرانی را برطرف نخواهند کرد.

در آغاز، برخی از فعالان ایرانی در شبکه YouTube اعلام کردند که به دلیل شناسایی بازدیدکنندگان از داخل کشور توسط YouTube دچار کاهش درامد شدیدی شده اند. روش کار این کاربران به صورت بوده که با دریافت بازید از ویدئو های خود،از YouTube درامد کسب می کردند.

حالا این شبکه این کاربران را شناسایی کرده و در ازای هر تعداد تماشای ویدئو آن ها هیچ درآمدی به فرد نمی پردازد. البته این مسئله تنها به این جا ختم نمی شود و فراتر از سرویس YouTube می باشد، به طوری که یک سری از کاربران اظهار داشتند که دسترسی به برخی از ابزارهای Google مانند Analytics حتی با استفاده از روش ها و نرم افزار های تغییر موقت IP،  برای آنها امکان پذیر نیست و تنها راه مناسب استفاده از سرور مجازی سرویس های تحریم شده گوگل است.

سرور مجازی برای تغییر IP و سرویس های تحریم شده گوگل

 

خدمات سوئیچینگ یا تغییر IP انواع مختلفی دارد و با توجه به هزینه ای که یک سرویس اختصاصی یا نیمه اختصاصی برای کاربران خواهد داشت، تعداد زیادی از ایرانیان ترجیح میدهند از خدمات تغییر موقت IP رایگان استفاده کنند. با استفاده از این سرویس ها و به دلیل استفاده از پروتکل های ساده، این IP ها به راحتی توسط گوگل قابل پیگیری و بلاک شدن هستند. جایگزین این راه کار نامطمئن استفاده از سرور مجازی سرویس های تحریم شده گوگل است.

استفاده از روش های تغییر موقت IP، خود یکی از دلایل لو رفتن IP کاربران ایرانی است. علاوه بر این، برای اطمینان بهتر است تست DNS Leak را انجام دهید. اکثر روش های تغییر موقت، فقط سعی میکنند آدرس IP ما را پنهان کنند و به طور قطع نمی توانند از این نشت ها جلوگیری کنند.

این مسئله هنوز به طور رسمی توسط گوگل اعلام نشده است از همین رو نمی توان به طور دقیق گفت که چه تغییراتی در حال رخ دادن است اما موضوع مشخص است که گوگل در حال شناسایی IP های ایرانی است. در مورد شبکه  YouTube، فروشندگان و تبلیغ دهندگان از گوگل خواسته بود که تبلیغات را تنها در کشورهایی ارائه دهد که امکان خرید محصول وجود دارد. در مورد سایر سرویس ها نیز به نظر می رسد که گوگل قصد دارد تا IP های ایرانی بیشتر تحت فشار و تحریم قرار دهد.

برخی از تحلیل گران اظهار دارند که قوانین جدید آمریکا در بحث دریافت مالیات یکی دیگر از دلایلی است که گوگل سختگیری خود را برای ایرانیان بیشتر کرده است و این موضوع ممکن است در طول روزهای آینده سختگیرانه تر هم بشود. چرا که جدا از گوگل، سایر خدمات نظیر اسپاتیفای نیز اقدامات سختگیرانه ای نسبت به استفاده کاربران ایرانی و عدم ارائه سرویس به آنها را پیش گرفته است.

پیش از این کاربرانی که در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می کردند با موضوع ثابت نگه داشتن IP های خود بیشتر آشنا بودند. این کاربران با تهیه سرور مجازی فارکس، ترید، بایننس یا paypal به راحتی و بدون نگرانی، به فعالیت خود میرسیدند. اکنون همین اتفاق برای تعداد بیشتری از کاربران ایرانی رخ داده است، در واقع کاربران برای شناسایی نشدن، تنها از سرور مجازی ویندوز می توانند استفاده کنند.