تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل

به گزارش خبرنگاری های مهم، در چند روز اخیر برخی سرویس‌های گوگل برای کاربران ایرانی کاملا غیر قابل دسترسی شده اند. این تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل را می توان به این صورت شرح داد که گوگل IP کاربران ایرانی را شناسایی کرده است، چه کاربرانی که با IP ایرانی وارد سرویس ها می شدند، چه کاربرانی که از نرم افزار های تغییر موقت IP برای دسترسی به سرویس‌هایی مانند یوتیوب و اسپاتیفای استفاده می‌کردند.

هنوز دلیل این تصمیم گیری شرکت گوگل به طور قطع مشخص نشده، تنها چیزی که مشخص است این است که کاربران ایرانی باید به دنبال راه کار طولانی مدت برای تغییر IP خود باشند، که گروه وب پویان، تهیه سرور مجازی ویندوز را پیشنهاد می کند.

ممکن است از دلایل این تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل، مسائل مالی و مالیاتی درامد تبلیغات باشد، زیرا از آن جایی که گوگل بیشتر درامد خود را از راه تبلیغات بدست می آورد، هنگامی که کاربران ایرانی با نرم افزار های تغییر موقت IP وارد سرویس های آن بشوند و مکان نامعتبری ارائه دهند، گوگل را با مشکل حساب و دریافت سود خود از این راه مواجه می کنند. 

از طرفی این دلیل برای تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل غیر منطقی هم نیست چرا که کاربر ایرانی هنگام تماشای ویدئو یوتیوب و تبلیغاتی که میانه‌ی تماشا به او نمایش داده می‌شود، هیچ نتیجه ای را در جذب مشتری نشانه نمی‌گیرند.

در صورتی که تبلیغ‌ کنندگان یوتیوب به ‌دنبال کسب درآمد و جذب مشتری برای سرویس‌هایش هستند و مخاطب ایرانی یوتیوب مشتری آن‌ها محسوب نمی‌شود. از‌این‌ رو، پخش تبلیغ برای کاربران ایرانی و کسب درآمد برای یوتیوبرهای ایرانی کاهش خواهد یافت.

در ادامه این نگرانی وجود دارد که با وجود وابستگی شدید ما به گوگل، به طوری که حتی اپلیکیشن های داخلی هم روی سرویس گوگل پلی توسعه یافته اند، در آینده با شدت یافتن تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل، این اپلیکیشن های داخلی هم دچار مشکل شوند.

در مورد این که چگونه کاربران ایرانی شناسایی میشوند چند احتمال وجود دارد. یکی این که فهرست IP هایی که سرویس‌های تغییر موقت IP از آن‌ها استفاده می‌کنند، مشخص است و برخی از این سرویس‌ها از IP های محدودی برای همه‌ی کاربرانشان استفاده می‌کنند و در نتیجه منجر به تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل می شوند.

دوم این که گوگل به ‌واسطه‌ ی سرویس‌های مختلف خود اگر بخواهد، می‌تواند به موقعیت جغرافیایی کاربرانش و IP اصلی کاربرانی که از این سرویس ها استفاده می کنند پی ببرد. به این دلیل، دسترسی سرویس هایش برای این کاربران را نیز مسدود کرده است. 

تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل

 

در حال حاضر دو راه حل برای رفع تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل به ذهن کاربران ایرانی می رسد. یکی بومی سازی است، به طوری که کاربران نرم افزار ها، سایت ها و در کل سرویس های مورد نیاز خود را که به گوگل وابسته است، در داخل کشور ساخته و از آن استفاده کنند، و دیگری این که از سرور مجازی ویندوز خارج برای تغییر IP استفاده کنند.

از آن جایی که بومی سازی هم مدت زیادی زمان خواهد برد و هم ممکن است نیاز کاربران را برطرف نکند، گروه وب پویان به شما کاربران ایرانی استفاده از سرور مجازی را پیشنهاد می کند. مزیت این روش این است که شما تا زمانی که سرویس خود را تمدید کنید، IP ثابت مخصوص شما می باشد و تغییر نخواهد کرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگاری های مهم، در چند روز اخیر برخی سرویس‌های گوگل برای کاربران ایرانی کاملا غیر قابل دسترسی شده اند. این تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل را می توان به این صورت شرح داد که گوگل IP کاربران ایرانی را شناسایی کرده است، چه کاربرانی که با IP ایرانی وارد سرویس ها می شدند، چه کاربرانی که از نرم افزار های تغییر موقت IP برای دسترسی به سرویس‌هایی مانند یوتیوب و اسپاتیفای استفاده می‌کردند.
ممکن است از دلایل این تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل، مسائل مالی و مالیاتی درامد تبلیغات باشد، زیرا از آن جایی که گوگل بیشتر درامد خود را از راه تبلیغات بدست می آورد، هنگامی که کاربران ایرانی با نرم افزار های تغییر موقت IP وارد سرویس های آن بشوند و مکان نامعتبری ارائه دهند، گوگل را با مشکل حساب و دریافت سود خود از این راه مواجه می کنند. از طرفی این دلیل برای تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل غیر منطقی هم نیست چرا که کاربر ایرانی هنگام تماشای ویدئو یوتیوب و تبلیغاتی که میانه‌ی تماشا به او نمایش داده می‌شود، هیچ نتیجه ای را در جذب مشتری نشانه نمی‌گیرند.
در حال حاضر دو راه حل برای رفع تحریم کاربران ایرانی توسط گوگل به ذهن کاربران ایرانی می رسد. یکی بومی سازی است، به طوری که کاربران نرم افزار ها، سایت ها و در کل سرویس های مورد نیاز خود را که به گوگل وابسته است، در داخل کشور ساخته و از آن استفاده کنند، و دیگری این که از سرور مجازی ویندوز خارج برای تغییر IP استفاده کنند. از آن جایی که بومی سازی هم مدت زیادی زمان خواهد برد و هم ممکن است نیاز کاربران را برطرف نکند، گروه وب پویان به شما کاربران ایرانی استفاده از سرور مجازی را پیشنهاد می کند. مزیت این روش این است که شما تا زمانی که سرویس خود را تمدید کنید، IP ثابت مخصوص شما می باشد و تغییر نخواهد کرد.