کانفیگ سرور ماین کرافت

اگر شما میخواهید به همراه دوستان خود ماین کرافت را بازی کنید، به گیم سرور ماین کرافت نیاز خواهید داشت. این سرور به بازیکنان اجازه میدهد که به یک سیستم مرکزی به عنوان میزبان برای نرم افزار بازی، وصل شوند.

در صورتی که شما به دنبال عملکرد بهتر گیم سرور خود هستید، بهتر است از سروری استفاده کنید که رم و قدرت CPU بالایی داشته باشد تا بتواند دستورات بازیکنان را بهتر و سریعتر پاسخ دهد.

برای آشنایی بیشتر با گیم سرور، به صفحه ی گیم سرور چیست مراجعه کنید.

هنگام خرید گیم سرور ماین کرافت، سرور را بر اساس تعداد بازیکنان و RAM مورد نیاز برای اجرای هر مود انتخاب کنید. در آینده در صورت لزوم می توانید سرور خود را ارتقا دهید. 

ماین کرافت یک بازی سند باکس است که شما میتوانید در آن دنیای 3 بعدی خود را بسازید. اولین ورژن این بازی در سال 2009 ساخته شد و تا به امروز بیش از 29 میلیون کپی از این بازی برای پلتفرم های مختلف ساخته شده و به فروش رسیده.

 

 

گیم سرور ماین کرافت

 

کانفیگ سرور ماین کرافت بر روی ویندوز

برای راه اندازی گیم سرور ماین کرافت در ویندوز، ابتدا باید موارد زیر را فراهم کنید:

ویندوز 10، رم حداقل 4G، اتصال به یک اینترنت قابل اعتماد و دارای پهنای باند وسیع، زیرا بازی ماین کرافت در هر ساعت برای هر بازیکن حداقل 100mb اینترنت مصرف میکند.

نصب

ویندوز 10 را باز کنید و آخرین ورژن Java را از سایت Java.com دانلود کنید؛ سپس فایل  .EXE را باز کنید و Install را بزنید.

 

دانلود Java

 

وقتی نصب تمام شد، سیستم خود را ریستارت کنید.

وارد سایت minecraft.net بشوید وفایل گیم سرور ماین کرافت ورژن  “Minecraft Vanilla JAR”  را دانلود کنید. وقتی فایل Minecraft Server jar را دانلود کردید، فایل به صورت خودکار در فولدر دانلود ها ذخیره میشود.

دانلود سرور ماین کرافت

 

فولدر ماین کرافت خود را به مکان دلخواهتان منتقل کنید. در تصویر زیر فولدر را به صفحه ی دسکتاپ منتقل کردیم، ولی برای شما یک فولدر اختصاصی را پیشنهاد میدهیم.

 

انتقال فولدر ماین کرافت

 

روی فایل Minecraft JAR دوبار کلیک کنید. این کار باعث میشود یک سری فایل هایی که برای راه اندازی گیم سرور ماین کرافت نیاز داریم، از حالت فشرده خارج شوند.

 

اکسترکت فایل minecraft jar

 

قبل از شروع استفاده از سرور، ما فایل های مورد نیاز کانفیگ گیم سرور ماین کرافت را تنظیم میکنیم. اولین فایلی که باید باز کنید، فایل Minecraft EULA است. EULA داکیومنتی است که شما هنگام اجرای سرور با آن موافقت میکنید. 

برای پذیرش مجوز کاربر نهایی، فایل متنی EULA  را باز کنید و  eula=false را به eula=true تغییر دهید. حالا فایل را ذخیره کنید.

برای تنظیم setting سرور، فایل server properties را باز کنید و هنگامی که تغییرات لازم اعمال شد، فایل را ذخیره کنید. در تنظیمات سرور، پورت 25565 ، به صورت پیش فرض قرار داده شده. 

 

پذیرش مجوز کاربر

 

برای اجرای فایل  server java، فایل Minecraft server را با دو بار کلیک کردن باز کنید.

اجازه ی دسترسی گیم سرور ماین کرافت را در firewall با زدن allow access صادر کنید.

 

اجازه دسترسی درfirewall

 

اکنون گیم سرور ماین کرافت نصب و اجرا شده؛ و پنجره ی آمارها باز شده.

حالا که سرور راه اندازی شد، میتوانید از طریق بازی ماین کرافت وارد سرور شوید. ماین کرافت را اجرا کنید و Multiplayer را انتخاب کنید.

 

اتصال به سرور

 

add server را بزنید. اطلاعات سرور را وارد کنید و done را بزنید. IP سروری که خریداری کرده اید را وارد کنید. 

 

اطلاعات سرور

 

گیم سرور ماین کرافت شما آماده است؛ دکمه ی PLAY را بزنید و بازی را آغاز کنید.