نصب وردپرس بر روی مک

آموزش نصب وردپرس بر روی مک

بعد از نصب کردن MAMP وارد قسمت برنامه های Mac خود شده و نرم افزار MAMP PRO را اجرا کنید. بعد از باز شدن این برنامه از قسمت بالای صفحه ای که مشاهده میکنید روی گزینه Start کلیک کنید. سپس صبر کنید تا خانه های خالی آپاچی و MySQL پرشوند و بعد از آن گزینه Start به رنگ سبز تغییر میکند. حالا برای نصب وردپرس بر روی مک Finder را باز کرده و وارد مسیر زیر شوید :

[su_code]

Applications / MAMP / htdocs

[/su_code]

 

بعد از وارد شدن به مسیر زیر فایل Zip وردپرس فارسی که دانلود کرده را در این مسیر قرار دهید و آن را Extract کنید و بعد از خارج کردن از حالت زیپ فولدر وردپرس اضافه میشود. اکنون Browser خود را باز کرده و آدرس زیر را در آن وارد کنید :

[su_code]

localhost:8888/wordpress

[/su_code]

بعد از آنکه وارد پنجره جدید شدید میبایست روی دکمه بزن بریم کلیک کنید. در این مرحله از شما اطلاعات دیتابیس درخواست میشود که در این حالت دوباره MAMP را باز کرده و از بخش MySQL و همینطور  Adminitorate MySQL with گزینه phpmyadmin را کلیک کنید. حالا در صفحه ای که مشاهده میکنید روی سربرگ Databases کلیک کرده و در قسمت Create Database در کادر Database name اسم دیتابیس را به صورت دلخواه وارد کنید و روی گزینه Create کلیک کنید. سپس در پنجره جدید وارد تب Privileges شده و از قسمت Global privileges نیز Check All را زده و در آخر روی گزینه GO کلیک کنید. بسیار خوب وارد پنجره نصب WordPress شده و اطلاعات دیتابیس را وارد کرده و روی گزینه بفرست کلیک کنید و دقت کنید که قسمت رمزعبور خالی باشد.

 

 

در این پنجره روی گزینه اجرای نصب کلیک کنید  و در مرحله بعد اطلاعات سایت خود را وارد کنید اما توجه داشته باشید که نام کاربری و رمزعبور شما مهم میباشد زیرا برای وارد شدن به مدیریت سایت خود به آن احتیاج دارید. سپس روی گزینه راه اندازی کلیک کنید تا با پنجره انجام شد مواجه شوید در این صورت سرور مجازی وردپرس شما به راحتی نصب شده.