تنظیمات پیکربندی Remote Desktop Client

آموزش تنظیمات پیکربندی Remote Desktop Client

Remote Desktop Client که به اختصار به آن RDC میگویند معمولا به شکل Mstsc.exe شناخته می شود، اصلی ترین برنامه میباشد که Client با استفاده از آن به سرویس Remote Desktop اتصال میابد. Remote Desktop Client  نیز با استفاده کردن از کنسول خودش، هم از طریق Group Policy به مقدار بالایی قابل کانفیگ میباشد در این مقاله قصد داریم تنظیمات پیکربندی Remote Desktop Client را برای شما شرح دهیم.

در ویندوز های Client Remote Desktop Client برای ریموت شدن به سرور مجازی های و کلاینت های دیگر استفاده میشود. برای دیدن پیکربندی آن میتوانید از مسیر start، All Programs، Accessories و Remote Desktop Connection آن را اجرا کنید.

 در قسمت General در حالت معمول، وقتی شما کنسول RDC را باز می کنید، IP کامپیوتر مقصد را وارد کرده و متصل میکنید، که بعد از چند لحظه از شما یک نام کاربری  و رمزعبور  از آن کامپیوتر درخواست می شود. این سربرگ، کامپیوتر هدف را برای remote دوباره ذخیره کرده احتیاجی به نوشتن دوباره آنها در دفعات بعدی نیست. توجه کنید که هنگامی که به کامپیوتری remote می شوید، میخواهید با یک نام کاربری، مثل فردی که local وارد سیستم می شود، وارد آن شده و از کامپیوتر استفاده کنید. تنها فرقی که در این قسمت مشاهده میکنید این میباشد که شما remote هستید. پس در قسمت Computer، یا باید نام کامل کامپیوتر هدف را تایپ کنید  و یا باید IP آن را بنویسید. در قسمت User name نیز باید نام کاربری که روی کامپیوتر مقصد وارد شده را وارد کنید بعد از آنکه نام کابری را وارد کردید زمانه که connect کنید، از شما رمزعبور خواسته میشود و پس از ورود remote می شوید.

اگر میخواهید نام کاربری را تغییر یا حذف کنید، می توانید از گزینه های edit یا delete استفاده کنید

اگر شما به کامپیوتر مقصد همیشه ریموت می شوید، می توانید آن را به شکل یک آیکون میان بر ایجاد کنید تا در دفعات بعدی فقط روی آن دو بار  کلیک کرده و remote شوید.