سرور مجازی NVMe چیست؟

سرور مجازی NVMe یک سرور مجازی است که بر روی یک سرور فیزیکی ای که از هارد NVMe استفاده می کند اجرا می شود. این درایوها از رابط PCIe استفاده می کنند که برای ارائه سرعت انتقال داده استثنایی و عملکرد کلی بهتر طراحی شده است. سرورهای مجازی NVMe با جبران تأخیر کم SSD ها، عملکرد بهتری نسبت به سرور مجازی SSD دارد.

NVMe اساساً یک رابط ذخیره سازی جدید است که مزایایی نسبت به سایر پروتکل های قدیمی دارد. اکثر دستگاه های مدرن از  هارد SSD استفاده می کنند. در حال حاضر، اکثر SSD ها از هارد دیسک های قدیمی (HDD) سازگارتر شده اند. گروه وب پویان سرویس های سرور مجازی آلمان را با هارد NVMe ارائه می دهد که از بهترین کیفیت و سخت افزار ها برخوردار است.

 امروزه هارد های NVMe نه تنها میزبانی بهتر و سریع تری نسبت به HDD ها دارند، بلکه از SSD هایی با رابط SATA نیز کیفیت بالاتری را ارائه می دهند. به همین دلیل در برخی سرویس دهندگان، سرور مجازی NVMe را ارائه می دهند. به غیر از سرعت و عملکرد، مزایای دیگری نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از سرور مجازی NVMe از آن ها بهره مند شوید.

با کمک هارد NVMe اکنون می توانید با سرعت بسیار بالاتری به ذخیره سازی اطلاعات سرور مجازی خود بپردازید. بیشتر افراد به طور کلی از SSD استفاده می کنند زیرا سرعت آنها بسیار بالاتر از هارد دیسک های قدیمی است. این نه تنها سرور مجازی شما را سریعتر می کند، بلکه باعث اطمینان بیشتر شما می شود. به عبارت ساده ، سرور های مجازی NVMe، سرور های مجازی ای هستند که دارای درایوهای SDD هستند، اما از PCIe به جای SAS یا SATA استفاده می کنند.

 

کاربرد سرور مجازی NVMe

ویژگی های برتر سرور مجازی NVMe این سرویس را به یک راه حل مناسب برای هر شخص دارنده وب سایت، تبدیل کرده است. شما می توانید سرور را متناسب با نیازهای خود کانفیگ کنید، مثلا برای اجرای گیم ها، وب سایت ها، برنامه ها یا ایمیل ها به سرور نیاز داشته باشید.

خواه بهترین میزبانی سرور مجازی ویندوز یا لینوکس را داشته باشید، بهتر است با یک سرور شروع به کار کنید که از هارد NVMe استفاده می کند. عملکرد برتر سرور مجازی NVMe تضمین می کند که شما از معماری کاملی برای تنظیم پروژه برخوردار هستید.

به طور کلی، هارد های NVMe در مقایسه با HDD و SSD نتایج بهتری را ارائه می دهند. آنها عملیات خواندن / نوشتن را سریعتر انجام می دهند، دستورات قرار گرفته در صف را بهتر انجام می دهند و فرایندهای بیشتری را مدیریت می کنند.

 

کاربرد سرور مجازی NVMe

 

تفاوت سرور مجازی NVMe و معمولی

تفاوت اصلی این دو گزینه در هارد دیسک است. یک سرور مجازی معمولی از یک سرور فیزیکی با یک هارد دیسک HDD یا SSD معمولی استفاده می کند. یک سرور مجازی NVMe از یک سرور فیزیکی با هارد NVMe SSD استفاده می کند.

هارد دیسک های NVMe چندین عملکرد قابل توجه در مقایسه با SSD ها دارند:

_ آن ها سرعت خواندن / نوشتن را بیشتر می کنند.
_ آن ها حجم کار بیشتری را تحمل می کنند.
_ آن ها تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.

هارد های NVMe در مقایسه با SSD های قبلی بسیار سریعتر هستند. در حقیقت ، درایو NVMe معمولی سه تا چهار برابر سریعتر فرآیندهای خواندن / نوشتن را کنترل می کند. در مقایسه با درایوهای سنتی، درایوهای NVMe تا 10 برابر سریعتر عمل می کنند.

 

صف کارآمدتر
پردازش سریعتر، سرور مجازی NVMe را قادر می سازد تا بارهای سنگین تری را کنترل کنند. این درایوها همچنین تأخیر کمتری را ایجاد می کنند و باعث کاهش زمان لازم برای پردازش درخواست ها می شوند.

رابط کنترل کننده میزبان پیشرفته (AHCI) که توسط HDD های سنتی استفاده می شود فقط می تواند 32 دستور معلق را کنترل کند. Serial Attached SCSI (SAS) می تواند 256 دستور را اداره کند. درایو NVMe می تواند تا 64000 درخواست همزمان داشته باشد.

 

تجربه کاربری بهتر
به دلیل سریع بودن زمان پاسخ، پروژه های پرمخاطره کمتر دچار تاخیر یا نقص می شوند. از طرفی ارائه یک رابط بارگذاری سریع به کاربران تجربه بهتری می دهد.

وقتی یک برنامه تحت وب همزمان از هزاران مشتری درخواست دریافت می کند، سرور باید درخواست را به طور همزمان پردازش کند. بدون وجود معماری مناسب، ممکن است سرور خراب شود یا باعث کند شدن داشبورد به کندی شود.

با افزایش عملکرد سرور مجازی NVMe، این مشکلات کمتر رخ می دهد. از دید کاربران شما، همه چیز باید روان کار کند.

 

مزایای سرور مجازی NVMe

برخی از مزایای سرور مجازی NVMe.

1. سرعت بالا:
NVMe با کمک PCIe بدون هیچ گذرگاه سنتی SATA از طریق پردازنده ارتباط برقرار می کند که سرعت آن را افزایش می دهد. اگر سرویس سرور مجازی NVMe را تهیه کنید، سرعت و عملکرد بیشتری نسبت به سایر میزبانی ها دارید.

 

2. مقرون به صرفه بودن:
این سرویس هزینه بیشتر از سایر میزبانی های سنتی برای شما دارد اما عملکرد بسیار خوبی نسبت به بقیه دارد. با سرمایه گذاری اندک، می توانید محصولی را بدست آورید که به وبلاگ یا وب سایت شما سرعت و عملکرد بالایی می بخشد.

 

3. ماهیت غیر فرار:
به دلیل ماهیت غیر فرار، هنگام قطع برق یا سایر مشکلات، هیچ داده ای را از دست نمی دهید. با این کار داده ها به طور منظم در دیسک ذخیره می شوند. داده ها در سرور مجازی NVMe توسط هارد NVMe در درایوهای State ذخیره می شوند و سرعت شگفت انگیزی را فراهم می کنند.

 

4. بهره وری انرژی:
همانطور که همه ما می دانیم این سرویس یک ارائه دهنده سرعت و عملکرد بالا است و همچنین مصرف انرژی کمی دارد. مصرف کم انرژی و عملکرد بالا باعث پیشرفت درایو می شود. این خواست بسیاری از سرویس گیرندگان میزبانی است.

 

5. نوآوری در هوش مصنوعی:
میزبان NVMe به راحتی می تواند سیستم های هوش مصنوعی را اجرا کند. این سیستم ها برای کار به سرعت بالا و عملکرد بهتر نیاز دارند. بنابراین با استفاده از این NVMe می تواند با توانایی کامل کار کند.

 

6. تجربه کاربری بسیار جذاب:
به دلیل سرعت زیاد، کاربر تفاوت زیادی با سایر میزبانی ها تجربه خواهد کرد. سرور مجازی NVMe می تواند با عملکرد بهتر وبلاگ یا سایت شما را با سرعت بالا میزبانی کند. زمان پاسخگویی بهتر NVMe و ویژگی صف به روز شده آن، به افرادی که از این خدمات مصرف می کنند  کمک می کند تا در زمان کمتری کار بیشتری انجام دهند.

 

 

سرور مجازی NVMe یک سرور مجازی است که بر روی یک سرور فیزیکی ای که از هارد NVMe استفاده می کند اجرا می شود. این درایوها از رابط PCIe استفاده می کنند که برای ارائه سرعت انتقال داده استثنایی و عملکرد کلی بهتر طراحی شده است. سرورهای مجازی NVMe با جبران تأخیر کم SSD ها، عملکرد بهتری نسبت به سرور مجازی SSD دارد. 
ویژگی های برتر سرور مجازی NVMe این سرویس را به یک راه حل مناسب برای هر شخص دارنده وب سایت، تبدیل کرده است. شما می توانید سرور را متناسب با نیازهای خود کانفیگ کنید، مثلا برای اجرای گیم ها، وب سایت ها، برنامه ها یا ایمیل ها به سرور نیاز داشته باشید.
۱٫ سرعت بالا
۲٫ مقرون به صرفه بودن
۳٫ ماهیت غیر فرار
۴٫ بهره وری انرژی
۵٫ نوآوری در هوش مصنوعی
۶٫ تجربه کاربری بسیار جذاب