سرور مجازی بورس

در ابتدا لازم به ذکر است که منظور از سرور مجازی بورس یک سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز یعنی یک سرور مجازی ویندوز میباشد که به صورت فیزیکی  در یکی از دیتاسنتر های تهران قرار دارد.

اگر در بورس ایران فعالیت میکنید و نیاز دارید که در هنگام خرید سهم های عرضه اولیه ای در اول صف قرار بگیرید به چه چیزهایی نیاز دارید؟
در ابتدا باید شما بتوانید دقیقا راس ساعت هشت و نیم صبح سفارش خود را در سیستم معاملات آنلاین ثبت کنید. برای این کار شما به یک ارتباط پر سرعت اینترنت نیاز دارید تا فاصله زمانی بین کلیک سفارش شما تا زمان رسیدن درخواست شما به سرور های کارگزاری و ثبت آن در سیستم معاملات انلاین به حداقل برسد.

اما همانطور که میدانید اینترنت های خانگی در ایران از سرعت مناسبی برخوردار نیستند!
اهمیت سرور مجازی بورس مخصوصا برای مشتریانی که در شهرستان ها در حال فعالیت در بازار بورس هستند بیشتر جلوه میکند زیرا سرور های کارگزاری ها در تهران قرار دارند و فاصله بین شهرستان ها و تهران باعث افزایش پینگ تایم میشود که به معنی تاخیر بیشتر در رسیدن سفارش شما به کارگزاری میباشد.

مخصوصا اگر شما از اینترنت های تلفن همراه استفاده میکنید شرایط برای شما بدتر خواهد شد و سفارشات شما با تاخیر بیشتری به سرور های کارگزاری خواهد رسید.

سرور مجازی بورس

 

سرور مجازی بورس چیست؟

سرور مجازی بورس در واقع یک سرور مجازی است که روی آن سیستم عامل ویندوز نصب شده است و شما میتوانید از طریق برنامه Remote Desktop ویندوز به سادگی به آن متصل شوید و محیط ویندوز سرور مجازی بورس خود را بر روی کامپیوتر شخصی خود در خانه ببینید.

مهم ترین نکته در سرور مجازی بورس ایران توجه به پینگ پایین آن میباشد. به عنوان مثال اگر شما بر روی سیستم شخصی خود و با اینترنت خانگی یا اینترنت همراه از سایت کارگزاری خود پینگ بگیرید متوجه خواهید شد که اگر در تهران باشید این زمان بالاتر از 9 میلی ثانیه و اگر در شهرستان ها باشید تا 50 و حتی 100 میلی ثانیه طول میکشد اما اگر همین پینگ را از داخل سرور مجازی بورس خود بگیرید متوجه خواهید شد که در حدود یک میلی ثانیه خواهد بود!

این به این معنی است که اگر شما راس ساعت هشت و نیم صبح دکمه ثبت سفارش را فشار دهید یک میلی ثانیه بعد سفارش شما به سرور کارگزاری خواهد رسید و شانس بالاتری برای قرار گرفتن در بالای صف خرید سهم را خواهید داشت.

نحوه استفاده از سرور مجازی بورس

برای استفاده از سرور مجازی بورس یا هر سرور مجازی دیگری که با سیستم عامل ویندوز در اختیار شما باشد کافی است که IP سرور مجازی را در برنامه Remote Desktop که در کامپیوتر شخصی شما وجود دارد وارد کنید و دکمه Enter را بزنید. در مرحله بعد از شما نام کاربری که معمولا administrator است به همراه پسورد از شما پرسیده میشود. IP و پسورد سرور مجازی بورس شما پس از سفارش برای شما ایمیل میشود همچنین میتوانید در پروفایل خود در سایت وب پویان و در بخش سرویس ها لیست سرور های خود را مشاهده و با انتخاب هرکدام جزییات دسترسی به سرور را مشاهده کنید. این کار بسیار ساده است و اگر پس از سفارش هم نیاز به آموزش داشتید با ما تماس بگیرید.

ریموت دسکتاپ

ریموت دسکتاپ

پارامترهای موثر در سرور مجازی بورس

طبیعتا در هر سرور مجازی چند پارامتر مهم وجود دارد که سرعت سرور شما کاملا به آن وابسته میباشد.

اولین و مهم ترین پارامتر نوع حافظه و میزان رم سرور مجازی میباشد که حتی از پردازنده هم مهم تر هستند. امروزه پردازنده ها به حدی قوی شده اند که حتی دو هسته پردازنده جوابگوی اکثر نیاز ها میباشد اما حافظه سرور به علت کند بودن حافظه های قدیمی بسیار مهم میباشد که حداقل از نوع SSD باشد و از نوع HDD نباشد.

حافظه های HDD همان هارد دیسک های قدیمی هستند که از چند دیسک روی هم و هد خواندن و نوشتن تشکیل میشدند و در دنیای امروز این هارد دیسک ها بسیار کند و ناکارامد هستند اما حافظه های SSD ساختاری مانند حافظه های فلش دارند که حرکت مکانیکی در آن ها صورت نمیگیرد و دسترسی به محتوای ذخیره شده در آن ها به صورت مستقیم صورت میگیرد در نتیجه بسیار پرسرعت تر از حافظه های قدیمی HDD هستند.

از آنجایی که سیستم عامل ویندوز نسبت به سایر سیستم عامل ها کمی سنگین تر است نیاز به حداقل دو تا چهار گیگ رم خواهد بود تا سرور مجازی شما بدون لگ و هنگی کار کند و شما را دچار مشکل نکند.

شما میتوانید لیست پلن های سرور مجازی ویندوز وب پویان را مشاهده کنید و پلن مورد نیاز خود را تهیه کنید تا ظرف مدت نیم ساعت سرور به شما تحویل داده شود و اطلاعات دسترسی به سرور برای شما ایمیل شود.

لطفا اگر برای استفاده در بورس ایران قصد تهیه سرور مجازی دارید پس از زدن دکمه سفارش و در مرحله بعد کشور سرور خود را ایران انتخاب کنید.

سرور مجازی بورس ایران

بنا بر این سرور مجازی بورس ایران سروری خواهد بود که بر روی آن سیستم عامل ویندوز نصب شده است و حتما این سرور باید در دیتاسنتر های تهران قرار داشته باشد. قرار داشتن در تهران باعث خواهد شد که کمترین فاصله بین سرور مجازی بورس شما و سرورهای کارگزاری شما وجود داشته باشد درنتیجه سفارشات شما در کمتر از یک میلی ثانیه به کارگزاری خواهد رسید و شانس بیشتری برای قرار گرفتن در اول صف خرید خواهید داشت.

لازم به ذکر است که تهیه سرور بورس ایران هیچ تضمینی برای موفقیت در صف خرید نخواهد بود و زمانبدی خود شما و ثبت سفارش در زمان مناسب پارامتر مهم و تاثیر گذاری خواهد بود.

چرا به سرور مجازی بورس نیاز داریم؟

در صف های خرید سنگین و یا صف های فروش سنگین نیاز داریم که سفارش خرید یا فروش خود را در سریع ترین زمان ممکن و قبل از سایر معامله گرها در سیستم آنلاین کارگزاری خود ثبت کنیم تا در اول صف قرار بگیریم.

سرور مجازی بورس

در این صف های سنگین خرید و فروش میلی ثانیه ها هم تعیین کننده موفقیت در انجام معامله و یا شکست آن تعیین کننده خواهد بود. با تهیه یک سرور مجازی بورس که همان سرور مجازی ویندوز واقع در تهران میباشد این شانس را خواهید داشت که سفارش شما در کمترین زمان ممکن پس از فشردن دکمه سفارش در سیستم آنلاین ثبت شود و قطعا سفارش شما قبل از سایر معامله گرانی که از سرور مجازی بورس استفاده نمیکنند و با استفاده از اینترنت خانگی یا همراه اقدام به ثبت سفارش میکنند ثبت خواهد شد. باز هم لازم به ذکر است که با وجود داشتن سرعت بسیار بالای اینترنت و پینگ تایم بسیار پایین زمانبندی و سرعت عمل شما در ثبت سفارش تعیین کننده ترین پارامتر خواهد بود.

بنا بر این با تهیه سرور مجازی بورس شما یک قدم از سایر معامله گرها جلو خواهید بود و باید با زمانبندی و سرعت عمل مناسب از این برتری خود استفاده کنید.

نرم افزار کلیکر در سرور مجازی بورس

نرم افزار های کلیکر طبق برنامه ریزی ای که کاربر برایشان تعیین می کند در زمان مشخص  و نقطه ی خاصی از صفحه  تعداد مشخصی کلیک انجام دهند. استفاده ازاین برنامه در بورس به این صورت است که شما یک برنامه به کلیکر میدهید تا در زمان خاصی روی قسمت خرید یا فروش تعداد مشخصی سهم کلیک کند.

برای مثال، برای نرم افزار تعریف میکنید دریک تب روی تعدادی سهم کلیک کند و سپس وارد تب بعدی شود و روی تعدادی سهم دیگر کلیک کند. در شرایط عادی، وقتی فردی میخواهد در صفحه ی بورس خود خرید و فروش کند، حتی اگر از سرور مجازی بورس استفاده کند، باز هم به نسبت به فاصله ی سیستم او تا دیتاسنتر، از کلیک فرد تا رسیدن درخواست به دیتاسنتر و پس ازآن از دیتاسنتر به بروکرمدتی طول میکشد.

هرچند این زمان، زمان کوتاه تری است نسبت به درخواستی که بدون استفاده از سرور مجازی بورس انجام می شود، اما از آن جایی که در بورس برای سهامداران، ثبت سفارش اول وقت و در کل سرعت بسیار مهم است، استفاده از نرم افزار کلیکر به آن ها کمک میکند تا فاصله زمانی کلیک و فرستادن درخواست به دیتاسنتر حذف شود، چرا که نرم افزار روی خود سرور نصب میشود وفاصله ای با دیتاسنتر ندارد پس هنگامی که طبق برنامه ریزی کلیک انجام میدهد، در همان لحظه به سمت بروکر فرستاده می شود و فرد نسبت به فرد دیگری که در منطقه ی جغرافیایی او قرار دارد ولی از نرم افزار کلیکر استفاده نمیکند سریع تر ثبت سفارش انجام میدهد.

نرم افزار کلیکر

معاملات الگوریتمی با سرور مجازی بورس

معاملات الگوریتمی فرایندی برای اجرای سفارشات با استفاده از دستورالعمل های معاملاتی خودکار و از پیش برنامه ریزی شده با متغیرهایی مانند قیمت، زمان و حجم معاملات است. معاملات الگوریتمی برای تصمیم گیری در مورد خرید یا فروش اوراق بهادار در بورس از فرمول های پیچیده، همراه با الگو های ریاضی و نظارت انسانی استفاده می کند.

معامله گران الگوریتمی اغلب از فناوری تجارت با فرکانس بالا و سرور مجازی بورس استفاده می کنند، که می تواند یک شرکت را قادر به انجام ده ها هزار معامله در ثانیه کند. معاملات الگوریتمی می تواند در بخش های مختلفی از جمله اجرای سفارش، آربیتراژ و استراتژی های معاملات مورد استفاده قرار گیرد.

معاملات الگوریتمی عمدتا توسط سرمایه گذاران بنیادی و کارگزارهای بزرگ برای کاهش هزینه های مربوط به تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً سازندگان بازار از معاملات الگوریتمی با سرور مجازی بورس برای ایجاد نقدینگی استفاده می کنند.

مزایای سرور مجازی بورس

استفاده از سرور مجازی بورس نسبت به انجام معامله بدون سرور مجازی مزایایی دارد که در ادامه برای شما بیان شده:

حریم خصوصی و امنیت را ارائه می دهد: معاملات در بازار بورس شامل انتقال اطلاعات شخصی مهم و اطلاعات حساب بانکی است که شما نمی توانید ریسک به خطر انداختن آن ها را بپذیرید. سرور مجازی بورس به شما این امکان را می دهد تا به یک ابزار امنیتی قدرتمند دسترسی داشته باشید که به طور موثر از روند تجارت و اطلاعات شخصی شما در برابر تهدیدات خارجی محافظت می کند.سرورهای مجازی بورس به طور منظم از نظر بدافزار و سایر تهدیدهای مجازی بررسی می شوند. دانستن اینکه اطلاعات ضروری شما در امان هستند باعث می شود شما با خیال آسوده تجارت کنید.

می توانید در هر مکان و هر زمان معامله کنید: با استفاده از خدمات سرور مجازی بورس، دیگر نیازی نیست که برای استفاده از رایانه به خانه یا محل کار خود محدود شوید زیرا  می توانید از طریق تلفن هوشمند خود به راحتی به سرور خود و در نتیجه به صفحه معامله دسترسی داشته باشید، حتی هنگامی که در یک جنگل راه دور و بدون دسترسی به اینترنت اردو می زنید ، در صورت استفاده از سرور مجازی بورس تجارت شما طبق معمول ادامه خواهد یافت.

خودکار است: بهترین نکته در مورد سرور مجازی بورس این است که همیشه فعال و در حال اجرا است. این بدان معناست که تجارت شما حتی در صورت قطع برق، قطع شدن اینترنت یا هر وضعیت اضطراری دیگر می تواند طبق معمول ادامه یابد. با استفاده از این سرور، نیازی نیست که برای کسب درامد مدام حساب خود را کنترل کنید.

افت معملات را کاهش می دهد: اگر هنوز به سیستم تجارت خودکار مراجعه نکرده اید و معاملات خود را به صورت دستی انجام می دهید، خدمات سرور مجازی بورس می تواند کمک بزرگی به شما باشد. سرور مجازی بورس با سرعتی بسیار بالاتر از سرورهای استاندارد کار می کند، که باعث کاهش افت و افزایش سرعت معاملات و سود شما می شود.

سرخطی با سرور مجازی بورس

اگر شما اهل بورس هستید می دانید که سرخطی زدن در بورس به سادگی امکان پذیر نیست. شما با تهیه سرور مجازی بورس می توانید با سرعتی بالاتر و بهتر از اینترنت خانگی یا اینترنت همراه ثبت سفارش و یا سرخطی زدن در کارگزاری های بورس را به به راحتی انجام دهید و از سایر سهامداران که در صف خط سفارش معاملات بورس قرار دارند پیشی بگیرید و شانس سرخطی زدن بالاتری داشته باشید.

ثبت سفارش سهام با قیمت‌های لحظه‌ای بین معامله‌ گران بورس به سرخطی زدن معروف است، یعنی قیمت به صورت لحظه ای در بورس اعلام می شود و اگر شما اولین نفر در ثبت سفارش باشید می توانید سهام مورد نظر را بصورت آنی و بدون تاخیر خریداری کنید.

سوالات متداول در زمینه سرور مجازی  بورس

منظور از سرور مجازی بورس یک سرور مجازی میباشد که به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته و برای سهولت استفاده روی آن سیستم عامل ویندوز نصب شده است و از نظر فیزیکی در شهر تهران قرار دارد که به سرور کارگزاری ها کمترین فاصله را داشته باشد.
برای کاهش زمان پینگ! یعنی برای به حداقل رساندن زمان بین کلیک شما بر روی دکمه ثبت سفارش تا زمانی که درخواست سفارش شما به سرور کارگزاری میرسد به یک سرور مجازی نیاز دارید که حداقل فاصله را با سرور کارگزاری داشته باشد و به اینترنت پر سرعت متصل باشد.
با وجود داشتن سرور مجازی بورس شما نسبت به کسانی که از طریق اینترنت خانگی و مخصوصا اینترنت همراه سعی در ثبت سفارش میکنند شانس بیشتری خواهید داشت اما قطعیتی در این موضوع وجود ندارد.