سرور مجازی اروپا

سرور مجازی اروپا همیشه یکی از گزینه های در دسترس کسب و کار های آنلاین در ایران بوده و هست و همیشه سرور های مجازی اروپا به سرور های مجازی آمریکا ترجیح داده شده اند اما دلیل چیست؟

ما قبلا به شکل های گوناگون سرور های مجازی را دسته بندی کرده بودیم. اما نکته ای که در بررسی سرور های مجازی باید به آن بپردازیم موضوع موقعیت جغرافیایی میباشد. همانطور که قبلا توضیح دادیم یک سرور مجازی بخشی از منابع یک سرور اختصاصی را به خود اختصاص میدهد پس موضوع موقعیت جغرافیایی یک سرور مجازی به موقعیت جغرافیایی سرور اختصاصی آن بستگی دارد.

هزینه سرور های مجازی بسته به موقعیت جغرافیایی ان ها میتواند متفاوت باشد که از مهم ترین دلایل آن میتوان به متفاوت بودن هزینه های نگهداری سرور در کشور های مختلف اشاره کرد. به عنوان مثال هزینه انرژی و برق مصرفی یک سرور در آمریکا میتواند گران تر از هزینه های برق مصرفی سروری با همان مشخصات در آلمان باشد و یا هزینه اجاره فضای رک در آمریکا گران تر از هزینه های اجاره همان میزان فضای رک در آلمان خواهد بود. بنا بر این هزینه سرور مجازی که از آمریکا تهیه میکنید با کانفیگ مشابه از سرور مجازی که در آلمان تهیه میکنید بیشتر خواهد بود. برای آشنایی با سرورهای مجازی وب پویان به صفحه ی سرور مجازی مراجعه کنید.

سرور مجازی اروپا

یکی از بزرگ ترین مزایای سرور مجازی اروپا نصبت به سرور مجازی آلمان پینگ تایم بسیار سریع تر سرور های مجازی اروپا میباشد. به عنوان مثال پینگ تایم سرور های آلمان در ایران چیزی بین هشتاد تا نود میلی ثانیه میباشد که این میزار برای سرور های مجازی آمریکا بین دویست تا دویست و بیست میلی ثانیه خواهد بود. قطعا هرچقدر پینگ تایم پایین تر باشد سرور شما با سرعت بیشتر ریکوست های شما را دریافت میکند و پاسخ های آن ها را به شما تحویل میدهد که این امر احساس سریع تر بودن سرور را در شما ایجاد خواهد کرد.

مهم ترین کشور هایی ارایه دهنده خدمات سرور مجازی در دنیا آمریکا و آلمان و فرانسه میباشند اما کشور هایی مانند هلند و کانادا هم در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و دیتاسنتر های بسیار قوی دارند.

از مهم ترین دیتاسنتر های ارایه دهنده سرور مجازی اروپا میتوان به هتزنر در آلمان و او وی اچ در فرانسه اشاره کرد.

سرور های مجازی اروپا

سرور مجازی آلمان

سرور های مجازی اروپای ارایه شده توسط شرکت وب پویان در آلمان قرار دارند و متعلق به دیتاسنتر هتزنر میباشند. این سرور ها از کانفیگ های سخت افزاری بسیار بالایی برخوردار میباشند مانند هارد های nvme و رم ddr4. لازم به ذکر است که سرور های مجازی آمریکا نیز با هارد ssd ارایه میشوند که با وجود اینکه هاردهای ssd بسیار پرسرعت میباشند اما باز هم به نصبت هارد های ssd کند به حساب می آیند. هزینه های مربوط به سرور مجازی آلمان حتی از هزینه های سرور مجازی ایران کمتر میباشد درحالی که از نظر سخت افزاری بسیار قوی و به روز هستند.

میتوانید لیست پلن ها و هزینه های سرور مجازی آلمان را در سایت وب پویان مشاهده بفرماید که قیمت ها بسیار رقابتی و مناسب میباشند.

سرور مجازی آلمان

 

سرور مجازی فرانسه

سرور مجازی فرانسه  در دیتاسنتر OVH قرار دارد. این سرور ها با بکار گیری از کیفیت پورت و پهنای باند بالا و استفاده از به روز ترین سخت افزارهای RAM DDR4 , هارد های پرسرعت SAS Enterprise و SSD و SSD NVMe و پردازنده های Intel Xeon مخصوص سرورهایی با پردازش بالا در دیتاسنترهای اروپایی که در فرانسه قرار دارند، در اختیار کاربران قرار میگیرد.

سرور مجازی فرانسه در ایران هم محبوبیت خود را دارد. علت این محبوبیت کیفیت و پایداری بالا شبکه OVH و همچنین نزدیک بودن موقعیت سرور ها به ایران است، که البته به همین دلایل این دیتاسنتر پینگ بسیار خوبی به ایران دارد.

سرور مجازی فرانسه

 

سرور مجازی هلند

سرور مجازی هلند از سرورهای قدرتمند دیتاسنتر های هلند ارائه می شود. حساسیت کمتری که این کشور نسبت به قوانین کپی رایت در مقایسه با سایر کشور ها دارد و قيمت مناسب سرویس ها، از مزایای خرید سرور مجازی از این کشور است. سرورهای هلند به صورت پیش فرض دارای فایروال قوی ای هستند. 

سرویس های دیتاسنتر worldstream نسبت به ایران دارای پینگ پایینی هستند.همچنین این دیتاسنتر دارای آپ تام ۹۹٫۹۹% گارانتی شده است. یکی دیگر از ویژگی های دیتاسنتر worldstream امکان سفارشی سازی سخت افزار است. DDOS Protection قوی تا ظرفیت ۱ ترابایت و حداقل ۱۰ گیگابایت کامل برای هر سرور از ویژگی های محبوب سرور مجازی هلند در این دیتاسنتر است.

سرور مجازی هلند