پیام Internal Server Error فایل CGI

اگر که بوسیله آپاچی و کنترل پنل های هاستینگ با خطاهایی مواجه شدید که یکی از آن ها ممکن است پیام Internal Server Error فایل CGI در هاست دایرکت ادمین باشد میبایست مواردی که ذکر میشود را بررسی کنید. قبل از انجام هر کاری میبایست لاگی suexe را در مسیر زیر بررسی کنید :

[su_code]

vi /var/log/httpd/suexec_log

[/su_code]

سپس تمامی خطاهای مرتبط با مجوزها با همان سطوح دسترسی ها در این فایل save و log میشوند. فایل میبایست در پوشه cgi-bin و تحت ماگلیت همان کاربر و گروه یعنی owner/group مادر باشد. در صورتی که به این شکل نباشد به طور صحیح اجرا نمیشود. سطح دسترسی و CHMOD میباشد که قادر است با سطح دسترسی بدون وجود مشکل کار کند اگر که زیر مجموعه group کاربر آپاچی باشد. یکی از آسان ترین روش ها برای دیدن خطاهای اسکریپت CGI اجرا کردن آن بوسیله محیط SSH سرور مجازی به صورت زیر میباشد :

[su_code]

cd /home/username/domains/domain.com/public_html/cgi-bin

./script.cgi

[/su_code]

برای برطرف کردن مشکل سطح دسترسی و مجوز ها در هاست دایرکت ادمین روش ساده ای را میتوانید استفاده کنید. فقط باید از اسکریپت تنظیم دوباره مالکیت ها و سطح دسترسی ها استفاده کنید. برای Set کردن دوباره سطح دسترسی ها به صورت زیر عمل کنید :

[su_code]

cd /usr/local/directadmin/scripts

./set_permissions.sh all

[/su_code]

برای set کردن دوباره مالکیت ها و ownership ها در هاست لینوکس کنترل پنل های دایرکت ادمین از دستورات زیر استفاده کنید :

[su_code]

 cd /home

for i in ls; do { chown -R $i:$i $i; }; done;

[/su_code]

کمتر دیده شده که مالکیت ها در کنترل پنل هاست دایرکت ادمین بهم ریخته شود. پس در مرحله اول سطح دسترسی ها را دوباره مقداردهی کرده و تنها اگر احتیاج بود آن مالکیت ها را از اول مشخص کنید. .