ICMP یا Internet Control Message Protocol

معرفی ICMP یا Internet Control Message Protocol

وظیفه پروتکل ICMP یا Internet Control Message Protocol کنترل پیغام های اینترنت میباشد همینطور یکی از پروتکل های اصلی مجموعه پروتکل اینترنت میباشد که بوسیله دستگاه های تحت شبکه همانند روتر برای نشان دادن خطاهای پیام های ارسال شده استفاده میشود. خطاهایی مثل ارتباط برقرار نکردن روترو به هاست که این پروتکل با پروتکل های TCP و UDP متفاوت میباشد. پیام های ICMP برای مشخص کردن یا کنترل کردن پروسه های و یا یافتن خطاهای IP و خطاهای ICMP به صورت مستقیم به منبع آدرس IP در پاکت منشا پیام میرود.

توجه داشته باشید که پیغام های ICMP میبایست بررسی شده و در صورت ایجاد خطا پیام را نشان دهد. خیلی از شبکه های مفید براساس ICMP میباشند. دستور traceroute با منتقل کردن دیتاگرام IP با یک رکورد مخصوص TTL و جستجو برای TTL ، ICMP و پیام Destination unreachable در بعضی مواقع نشان داده میشود.

درباره ساختار segment آی سی ام پی :

ICMP header بعد از IPv4 header میباشد و با شماره پروتکل IP تشخیص داده میشود. کلیه بسته های ICMP 8 bits برای header دارند. 4 bits اول به صورت دائمی ثابت میباشند اما 4 bits آخر به نوع ICMP بستگی دارد. پیام خطا ICMP یک قسمت داده دارد که دارای header IPV4 میباشد. همینطور 8 بیت اول داده بسته IPV4 که موجب ایجاد این خطا شده است. بسته ICMP به بسته IPV4 حدید کپسوله میشود. این پیام بوسیله هاست استفاده میشود تا پیام را به فرایند مناسب اتصال دهد passar mig bast adsl bästa bredband.