خطای اتصال به DataBase در سایت و استارت نشدن MySQL

بخش عمده ای از محتوای موجود در اینترنت در database هایی ذخیره می شود که MySQL برای آنها گزینه محبوب است. اما اگر ناگهان محتوای پویای شما بارگیری نشود، یا هنگام بازگشت به وب سایت خود یک صفحه سفید تقریباً خالی با پیام “خطا در ایجاد اتصال به database” مورد استقبال شما قرار گیرد چه باید کرد. این راهنما برای کمک به عیب یابی اتصال به database در MySQL در سرورهای مجازی است.

MySQL یک database منبع باز است که با سرعت و قابلیت اطمینان ساخته شده است. جامعه بزرگ و فعال توسعه دهنده آن، برنامه ها، ابزارها و کتابخانه های شخص ثالث بسیاری را ایجاد کرده است که عملکرد MySQL را گسترش می دهد.

احتمالا براینتان اتفاق افتاده که به علت های گوناگون سرویس MySQL روی سرور cPnale/WHM شما start نشود و وب سایتهای روی سرور شما با خطای اتصال به دیتابیس(data base) مواجه شوند در زیر به برخی از این مشکلات و علتشان و راه حل آنها اشاره خواهیم داشت .

خطاهای اتصال به database در MySQL

در زیر برخی از خطاهای اتصال به database در MySQL و کدهای خطا همراه با دلایل و راه حل های احتمالی آورده شده است. در مرجع پیام خطای سرور درباره کدهای خطای خاص بیشتر بیاموزید.

1_ خطای ممنوعیت دسترسی.

2_  خطای احراز هویت.

3_ خطای انقضای زمان ارتباط.

4_ خطای ssl.

5_ خطای هاست ناشناس.

6_ خطای ارتباط از دست رفته.

7_ خطای database ناشناس.

8_ خطای میزبان مسدود شده.

استارت نشدن سرویس MySQL به علت پرشدن مسیر tmp/ سرور:

در صورتی که مسیر /tmp سرور شما که محل ذخیره سازی فایلهای موقتی اعم از اسکریپت ها ، نشستهای کنترل پنل ، فایلهای در حال فشرده سازی ، نسخه های در حال پشتیبان گیری دیتابیس و غیره پر شود بعد از مطمئن شدن از علت مشکل از طریق قسمت service manager در WHM نسبت به پاک کردن این فایلها به ترتیب زیر اقدام نمائید.


ls- l #

 *_rm -frv sess #

*rm -rfv php #

# rm -f fcgid.tmp.*


که همه ی session ها و فایلهای موقت php را حذف میکند.

با دستور:       ls -l   می‎توانید لیست فایلها و اندازه هر یک از آنها را روی دیسک  مشاهده و بصورت دستی حذف نمائید.

برای مثال :


rm -f fcgid.tmp.zDbdhS


هیچ وقتاز دستور rm -f به تنهایی استفاده نکنید و فایلهای مهم و در حال استفاده مانند mysql.sock@ را حذف نکنید.

فایلهای که در راهنمای بالا پاک شده است در حالت عادی مشکلی برای سرور و سایتها بوجود نمی آورد ، اما بهتر است همیشه از فایلهایی که می خواهید پاک کنید مطمئن بوده و بدانید دقیقا چرا آن فایل را پاک کرده اید و عواقب آن در صورت بودن چیست ؟!