تاثیر سرور مجازی بر سئو سایت

سئو سایت یکی از مهمترین مسائل سایت می باشد. در سال 2020، گوگل بیش از 200 معیار دارد که کیفیت وب سایت شما را بر اساس آن می سنجد و رتبه بندی می کنند. با تغییرات ایجاد شده در این معیارها، ما به وضوح می توانیم ببینیم که گوگل تا چه حد روی سرعت وب سایت، راحتی، امنیت کاربر و غیره تاکید دارد. اگر می خواهید سایت شما بازخورد مناسبی داریافت کند، بهتر است از تاثیر سرور مجازی بر سئو سایت،غافل نمانید.

انتخاب میزبانی مناسب برای بهبود عملکرد سایت، نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارد، وب پویان با افتخار این خدمات را با کیفیت بالا وهزینه مناسب به شما کاربران ارائه می دهد. ما در این مقاله عوامل مهم سئو سایت که سرور مجازی بر روی بهبود آن ها تاثیر می گذارد را بررسی کرده ایم.

میزبانی اشتراکی ارزانترین گزینه میزبانی است، اما کمترین کارآیی را دارد زیرا وب سایت شما در همان سرور وب سایت های دیگر با منابع مشترک، میزبانی می شود. در نتیجه، ممکن است شما با یک وب سایت کند مواجه شوید که دائماً در دسترس نیست و در برابر حملات امنیتی آسیب پذیر است.

گزینه دیگر تهیه سرور اختصاصی است که برای سایت های بزرگ مناسب است، البته در صورتی که شما یک سایت با ترافیک عادی دارید و به منابع بالایی نیاز ندارید، تهیه این سرور برای شما هزینه اضافی است. گروه وب پویان در صورت نیاز کاربران، دارای مشاوره رایگان در زمینه انتخاب سرویس مناسب با توجه به نیاز و کاربرد وب سایت شما، می باشد

گزینه دیگر این است که میزبانی سرور مجازی را انتخاب کنید که با منابع اختصاصی و جدا شده از هر وب سایت دیگر و با هزینه مناسب، یک میزبانی خوب دریافت می کنید. هزینه این سرویس بیشتر از میزبانی اشتراکی خواهد بود، با این حال مزایای بسیار بیشتری دارد.

عوامل موثر در سئو سایت

عوامل موثر بر سئو سایت

موتورهای جستجو از متغیرهایی مانند قدمت دامنه شما، مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت شما که صرف گشتن در صفحات و خواندن مطالب می شود، تعداد لینک هایی که به وب سایت شما اشاره دارند و سرعت صفحه برای تعیین اینکه آیا وب سایت شما از استانداردهای کیفیت برخوردار است استفاده می کنند.

 

در یک دید کلی، عملکرد سئو وب سایت شما به موارد زیر بستگی دارد:

_ سرعت سایت
_ امنیت
_ دسترسی

هر کدام از عوامل بالا، خود به فاکتور هایی وابسته اند که در  ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

 

تاثیر سرعت در سئو سایت

سرعت در سئو

بدون شک، کار کردن بر روی سئو سایت باعث رسیدن به رتبه برتر در بین  سایت های مشابه می شود. همه ما خواهان سرعت بالا در وب سایت خود هستیم.

PageSpeed Insights یا PSI ابزاری است برای محاسبه سرعت بارگذاری صفحات وب. اگر سایت شما در سایر سایت های اندازه گیری سرعت، از جمله، GT Metrix عملکرد خوبی داشته باشد، در Google PSI نیز نتایج خوبی خواهید گرفت.

Time to Interactive یا TTI زمانی است که محتوای صفحه شما برای شروع تعامل هر کاربری با آن نیاز دارد. این یک معیار مهم برای تشخیص فعال بودن محتوای شما است. در صورت بالا بودن TTI، رتبه بندی شما پایین می آید. گوگل 2.6 ثانیه را به عنوان متوسط TTI اعلام کرده.

First Contentful Paint یا FCP مدت زمانی است که مرورگر اولین بیت محتوا را صفحه لود می کند و اولین بازخورد را برای کاربر در حال بارگیری صفحه ارائه می دهد. FCP برابر است با مجموع زمان لود اولین بیت یا TTFB به علاوه زمان لود محتوا به علاوه زمان ارائه یا render time. عامل FCP معیار واقعی تری از تجربه کاربر را نصبت به speed test ارائه می دهد. طبق گفته گوگل، FCP باید در کم تر از 1 ثانیه رخ دهد.

Time To First Byte یا TTFB مدت زمانی است که کاربر شما درخواست HTTP را به سمت سایت میفرستد، تا اولین بایت صفحه که از طریق مرورگر به سمت کاربر فرستاده می شود. گوگل میزان TTFB را حداکثر 4 ثانیه تنظیم شده است. در صورت بیشتر شدن این عدد سئو سایت شما ضعیف می شود.

در این مرحله تاثیر سرور مجازی با سرعت بالا خود را نشان می دهد. یکی از راه های بهینه سازی TTFB، انتخاب یک سرور مجازی با کیفیت می باشد. تاثیر سرور مجازی جایی بالا می رود که شما هنگام انتخاب، به موقعیت مکانی دیتاسنتر و کیفیت سرویس توجه کافی داشته باشید. موقعیت فیزیکی سرور به طور مستقیم بر عملکرد وب سایت و در نتیجه سئو سایت شما تاثیر می گذارد. 

Site Index یا SI معیاری برای عملکرد بارگذاری صفحه است که به شما نشان می دهد محتوای صفحه با چه سرعتی به طور کامل نمایان می شود. این معیار بر حسب میلی ثانیه بیان می شود. هرچه میزان SI پایین تر باشد، بهتر است. البته برای شاخص سرعت هیچ معیار مشخصی وجود ندارد، با این حال، زمان زیر 1.3 ثانیه خوب ارزیابی می شود.

SI با انجام این موارد، پایین می آید:

زمان پردازش رویدادهای کاربر را به حداقل برسانید.
زمان اجرای جاوا اسکریپت را کاهش دهید.
اطمینان حاصل کنید که متن در هنگام بارگیری وب فونت قابل مشاهده است.

 

تاثیر امنیت در سئو سایت

امنیت در سئو

وب سایت هایی که به خوبی محافظت نشده اند، در برابر حملات اسپمرها آسیب پذیر هستند. عوامل مخرب پراکنده ای در سراسر وب وجود دارد که وب سایت ها را جستجو می کنند و به دنبال سایت های بدون امنیت هستند.

هنگامی که یکی از این سایت های نا امن را پیدا کنند، وب سایت را هک کرده و اسکریپت های مخربی را اجرا خواهند کرد که کاربران را به یک وب سایت ناخواسته هدایت می کنند یا لینک هایی به صفحات شما با اشاره به سایر وب سایت ها اضافه می کنند.

کاربران وب و موتورهای جستجو، وب سایت هایی که مستعد ویروس و تهدیدات مخرب هستند را دوست ندارند. این مشکل به آن ها می گوید که صاحب سایت امنیت وب سایت خود را جدی نمی گیرد.

با استفاده از سرور مجازی، شما در یک محیط جداگانه نسبت به سایر وب سایت ها کار می کنید و بنابراین، اگر سایت دیگری با حمله یا تهدید روبرو شود، بر عملکرد سایت شما تأثیری نمی گذارد.

در سئو سایت، گواهی SSL فاکتور بزرگی است که تاثیر بالایی به بهبود یا بدتر شدن رتبه سایت شما می گیرد. در صورت نداشتن گواهی SSL گوگل به کاربر هشدار “خطر بالقوه” را میفرستد. این اتصال بین مرورگر وب کاربر و سرور شما را رمزگذاری می کند. این امر منجر به تبادل امن اطلاعات شخصی می شود. علاوه بر این، از سال 2014 ، گوگل گواهینامه SSL را به عنوان یک عامل مهم سئو سایت در نظر گرفته است.

هرچقدر هم شما به کیفیت سایت خود اهمیت بدهید، یک روزنه کوچک وب سایت شما را در معرض دسترسی افراد مخرب در اینترنت قرار می دهد. در این حالت ممکن است سایت شما تخریب شود یا با از دست دادن داده ها روبرو شوید درنتیجه اعتبار وب سایت یا نام تجاری شما از بین برود.

در صورت عدم پشتیبان گیری امن، ممکن است کاملا ازهدف راه اندازی سایت خود باز بمانید. در این مرحله تاثیر سرور مجازی با قابلیت پشتیبان گیری بالا نشان داده می شود. با یک سرور مجازی قابل اعتماد از پشتیبان گیری روزانه از اطلاعات خود اطمینان حاصل می کنید.

تاثیر در دسترس بودن در سئو سایت

تاثیر دسترسی در سئو

با همه موارد بالا، همچنان اگر سایت شما خراب باشد، یا غیرقابل دسترسی باشد ، داشتن بالاترین سرعت در جهان هم خیلی مهم نیست. بازدیدکنندگان سایت تحمل وب سایت هایی را که به طور منظم با خرابی مواجه هستند ندارند. تنها کاری که آنها انجام می دهند یافتن گزینه ی بهتری است.

هیچ کس از جمله گوگل دوست ندارد به یک وب سایت برود و پیام «سایت در دسترس نیست» را دریافت کند. بهترین ارائه دهندگان میزبانی سرور مجازی تلاش می کنند 100٪ uptime ارائه دهند. از نظر سئو اگر وب سایتی به طور مداوم در دسترس نباشد، گوگل رتبه آن را کاهش می دهد زیرا این سایت تجربه خوبی برای کاربران خود ارائه نمی دهد.

Uptime درصد زمانی است که وب سایت شما بدون خراب شدن یا نیاز به راه اندازی مجدد برای اهداف شما و کاربران قابل دسترس است. به عبارت ساده تر ، این مدت زمانی است که یک سرور مجازی به طور کامل در حال اجرا است. تاثیر سرور مجازی در قابل دسترس بودن سایت مستقیم است، و سئو سایت شما با قابل دسترس بودن تمام وقت، بهبود می یابد. 

در صورت آفلاین شدن وب سایت شما، در این مدت کاربران خود را از دست خواهید داد، و این منجر به ضعیف شدن سئو سایت می شود. درصورتی که وب سایت شما پس از چند لحظه به حالت آنلاین بازگردد، مشکلی نیست، اما اگر مدت زمان بیشتری آفلاین باشد، به رتبه شما آسیب می رساند.

همانطور که در مورد آن صحبت کردیم ، اولویت گوگل تجربه کاربر است و اگر شما در صدر نتیجه جستجو باشید ولی دسترسی عالی ای در سایت نداشته باشید و کاربر ناراضی شود، این در صدر بودن فایده ای ندارد و گوگل در انتقال نتیجه شما به صفحه دوم یا سوم دریغ نخواهد کرد.

 

 

تاثیر سرور مجازی بر سئو سایت