انواع معاملات در صرافی بایننس با سرور مجازی

هنگام معامله سهام یا ارز رمزنگاری شده، با ثبت سفارشات در بازار معامله می کنید. در این مقاله، ما معاملات در صرافی بایننس را بررسی خواهیم کرد. سفارش بازار، دستورالعمل خرید یا فروش فوری، با قیمت روز بازار است و سفارش محدود، دستورالعمل منتظر ماندن تا رسیدن قیمت به حد مجاز قبل از اجرا است. البته، هر یک از این دو دسته خود زیرشاخه های مختلفی دارند که بسته به نوع تجارت در بایننس که شما انتخاب می کنید، کارهای مختلفی انجام می دهند. 

سفارشات بازار دستوراتی هستند که انتظار دارید فوراً اجرا شوند. اساساً، آن ها قیمت را قیمت روز می گویند. فرض کنید که در بایننس هستید، می خواهید 3 BTC بخرید و بیت کوین با 45000 دلار معامله می شود. شما از پرداخت 45000 دلار برای این ارز خوشحال هستید و نمی خواهید منتظر پایین آمدن قیمت ها باشید، بنابراین یک سفارش خرید در بازار می دهید. ممکن است این سوال پیش بیاید که چه کسی ارزش این ارز ها را تعیین می کند. برای کشف این موضوع باید به  order book نگاه کنیم. این جایی است که صرافی لیست بزرگی از سفارشات را نگه می دارد. 

ممکن است کاربر دیگری قبلاً سفارشی را اعلام کرده باشد که به صرافی می گوید هنگامی که قیمت به 45000 دلار رسید 3 BTC بفروشد. بنابراین، هنگامی که سفارش بازار خود را انجام می دهید، صرافی آن را با این سفارش مطابقت می دهد.

در این روش از معاملات در صرافی بایننس به طور موثر، شما سفارشی ایجاد نکرده اید، در عوض یک سفارش موجود را پر کرده اید. این کار شما را به یک گیرنده تبدیل می کند زیرا مقداری از نقدینگی صرافی را گرفته اید. با این حال کاربر دیگر سازنده است زیرا آنها به آن اضافه کرده اند. به طور معمول، شما به عنوان سازنده از کارمزد کمتری برخوردار هستید، زیرا سود بورس را تأمین می کنید.

اساسی ترین نوع سفارشات بازار سفارشات خرید و فروش است. شما به صرافی دستور می دهید که معامله ای را با بهترین قیمت موجود انجام دهد. توجه داشته باشید که بهترین قیمت موجود، همیشه مقدار فعلی نمایش داده شده نیست. بنابراین در پایان می توانید تجارت خود را با نرخ کمی متفاوت تر انجام دهید.

انواع معاملات در صرافی بایننس

ساده ترین سفارشات، خرید سفارشات بازار، فروش سفارشات بازار، خرید سفارشات محدود و فروش سفارشات محدود است. اگر فقط به این ها پایبند باشید، می توانید معاملات در صرافی بایننس خود را با یک تجربه تجارت محدود پیش ببرید. در غیر این صورت، می توانید از این موارد که در ادامه گفته می شود استفاده کنید تا از شرایط بازار، چه در تنظیمات کوتاه مدت و چه در طولانی مدت، بهره ببرید.

 

انواع معاملات در صرافی بایننس

 

سفارشات توقف ضرر

سفارش توقف ضرر نوعی سفارش در بازار است که شما را ملزم به تنظیم دستورالعمل خارج از لیست برای فروش با قیمت خاص می کند. همانطور که از نام آن مشخص است، برای محافظت از شما در برابر ضررهای قابل توجه طراحی شده است.

ظاهراً به نظر می رسد این یک سفارش محدود باشد، زیرا شما قیمتی را تعیین می کنید که بجای اجرای آن با قیمت بازار، بفروشید. با این حال، سفارش شما به لیست سفارش اضافه نمی شود. بستر معاملات تنها در صورت رد کردن به قیمت تریگر، آن را به سفارش بازار تبدیل می کند.

 

سفارشات توقف محدود

سفارشات توقف محدود برای معاملات در بایننس از دیگر ابزارهای مناسب برای محدود کردن ضررهایی است که می توانید در یک معامله متحمل شوید. آنها کمی شبیه سفارشات توقف ضرر هستند که در بخش قبلی ذکر کردیم، اما یک مرحله اضافی را شامل می شوند.

اگر BTC با 10 هزار دلار معامله می شد و شما سفارش فروش توقف ضرر را با 9،990 دلار تنظیم كردید، اطمینان می دهید كه با كاهش 10 دلاری قیمت دارایی خود را به فروش می رسانید. با این حال، ممکن است قیمت دقیق مورد نظر خود را دریافت نکنید.

با در نظر گرفتن مثال ما از 10،000 دلار BTC از بالا، شما دو پارامتر را تعیین می کنید: قیمت توقف و قیمت محدود. قیمت توقف شما ممکن است به عنوان مثال 9،985 دلار باشد. این به صرافی می گوید تا سفارش محدودی را با قیمت محدودی که شما تعیین کرده اید تنظیم کنید – مثلاً 9،990 دلار.

اگر قیمت به آن سطح برسد، دارایی های خود را با قیمت 9،990 دلار یا بهتر می فروشید. اما توجه داشته باشید که سفارش فقط پس از رسیدن قیمت توقف انجام می شود. هنوز خطر عدم بهبود قیمت وجود دارد، در این صورت اگر همچنان به زیر 9،985 دلار برسد، هیچ گونه ضمانتی ندارید.

 

سفارشات کنسل کننده سفارش دیگر (OCO)

این سفارش در معاملات در صرافی بایننس ابزاری پیچیده است که به شما امکان می دهد دو سفارش شرطی را با هم ترکیب کنید. به محض تحریک یکی، دیگری لغو می شود. اگر BTC را با قیمت 10،000 دلار در نظر بگیریم، می توانید با سفارش OCO یا بیت کوین را با رسیدن قیمت به 9،900 دلار بخرید یا وقتی قیمت آن به 11000 دلار افزایش یافت، آن را بفروشید. یکی از این دو ابتدا اجرا می شود، به این معنی که دوم به طور خودکار لغو می شود.

 

مزایا و معایب سفارشات توقف ضرر و توقف محدود

سفارشات توقف ضرر و توقف محدود می تواند انواع مختلفی از حمایت را برای سرمایه گذاران ایجاد کند. سفارشات توقف ضرر می توانند اجرا را تضمین کنند، اما خطا درقیمت غالباً هنگام اجرا اتفاق می افتد. بیشتر سفارشات فروش با قیمتی کمتر از قیمت اعتصاب متوقف می شوند. تفاوت تا حد زیادی به سرعت پایین آمدن قیمت بستگی دارد. اگر قیمت به سرعت در حال سقوط باشد، ممکن است سفارشی با قیمت قابل توجهی کمتری پر شود.

سفارشات با توقف محدود می توانند محدودیت قیمت را تضمین کنند، اما تجارت ممکن است انجام نشود. اگر سفارش قبل از پر شدن قیمت بازار از قیمت سقف پر نشود، این می تواند سرمایه گذار را با ضرر قابل توجه در بازار سریع همراه کند.

اگر خبرهای بدی درباره یک شرکت منتشر شود و قیمت محدود تنها 1 یا 2 دلار زیر قیمت توقف ضرر باشد، سرمایه گذار باید قبل از افزایش مجدد قیمت سهام، سهام را برای مدت نامشخص نگه دارد. هر دو نوع سفارش در معاملات در صرافی بایننس را می توان به صورت سفارش روزانه یا دیگر سفارش ها وارد کرد.

انتخاب نوع سفارش برای استفاده اساساً منجر به تصمیم گیری در مورد ریسک بهتر بودن می شود. اولین قدم برای استفاده صحیح از هر نوع سفارش، ارزیابی دقیق نحوه معاملات سهام است. اگر سهام با حرکت قابل توجه قیمت بی ثبات باشد، ممکن است یک سفارش توقف به دلیل تضمین قیمت آن موثرتر باشد.

اگر تجارت انجام نشود، ممکن است سرمایه گذار فقط مجبور شود مدت کوتاهی صبر کند تا قیمت دوباره افزایش یابد. یک دستور توقف ضرر در صورتی مناسب خواهد بود که مثلاً اخباری ناخوشایند درباره شرکتی منتشر شود که آینده طولانی مدت خود را زیر سوال ببرد.  در این حالت، قیمت سهام ممکن است ماه ها یا سال ها به سطح فعلی خود بازنگردد.

بنابراین این عاقلانه است که سرمایه گذاران ضررهای خود را کاهش دهند و قیمت بازار را در هنگام فروش بگیرند. یک دستور توقف محدود اگر اجرا نشود ممکن است ضرر قابل ملاحظه ای بیشتری داشته باشد.

عامل مهم دیگری که باید در هنگام استفاده از هر نوع سفارش در نظر گرفت، تعیین محل توقف و محدود کردن قیمت ها است. تجزیه و تحلیل فنی می تواند در اینجا یک ابزار مفید باشد. قیمت های ضرر و زیان اغلب در سطح پشتیبانی فنی یا مقاومت قرار می گیرند.

سرمایه گذارانی که سفارشات ضرر و زیان را  در معاملات در صرافی بایننس در سهامی که به طور مداوم در حال صعود هستند ثبت می کنند، باید مراقب باشند که به سهام کمی فرصت بازپس گیری بدهند. اگر قیمت توقف خود را خیلی نزدیک به قیمت فعلی بازار تنظیم کنند، ممکن است به دلیل اصلاح نسبتاً ناچیز قیمت متوقف شوند. همچنین ممکن است وقتی قیمت دوباره شروع به افزایش می کند، آن ها را از دست بدهند.

 

مزایا و معایب سفارشات توقف ضرر و توقف محدود

 

اجرای سفارش در صرافی بایننس

مفهوم مهم دیگری که هنگام صحبت در مورد سفارشات باید بدانید زمان لازم الاجراست. این پارامتری است که شما هنگام باز کردن معامله با سرور مجازی بایننس خود که یک سرور مجازی فنلاند است، مشخص می کنید و شرایط انقضا را تعیین می کند.

نگهداری سفارش تا زمان کنسلی

این مورد دستورالعملی است که طبق آن معامله باید تا زمانی که اجرا یا لغو دستی شود باید باز بماند. پلتفرم های معاملاتی ارزهای رمزپایه به طور پیش فرض برای این گزینه پیش بینی نمی شوند. در بازارهای سهام، یک گزینه مشترک بسته شدن سفارش در پایان روز معاملات است. از آنجا که بازارهای رمزنگاری همیشه کار می کنند، این گزیه خواهان زیادی دارد.

 

اجرای فوری یا لغو

فوری یا لغو سفارشات شرط می کنند که هر بخشی از سفارش که بلافاصله پر نمی شود باید لغو شود. فرض کنید شما سفارش خرید ده BTC را با 10،000 دلار ارسال کرده اید، اما فقط 5 BTC را می توانید با این قیمت اجرا دریافت کنید. در این صورت، شما آن 5 BTC را خریداری می کنید و بقیه سفارش بسته می شود.

 

پر کردن یا لغو سفارش

با این گزینه سفارشات یا بلافاصله پر می شوند، یا لغو می شوند. اگر سفارش شما به صرافی دستور دهد 10 BTC را با 10،000 دلار خریداری کند و کل سفارش 10 BTC بلافاصله با آن قیمت در دسترس نباشد، لغو می شود.

 

 

 

 

 

سفارشات توقف ضرر
سفارشات توقف محدود
سفارشات کنسل کننده سفارش دیگر (OCO)
سفارشات توقف ضرر و توقف محدود می تواند انواع مختلفی از حمایت را برای سرمایه گذاران ایجاد کند. سفارشات توقف ضرر می توانند اجرا را تضمین کنند، اما خطا درقیمت غالباً هنگام اجرا اتفاق می افتد. بیشتر سفارشات فروش متوقف می شوند با قیمتی کمتر از قیمت اعتصاب. تفاوت تا حد زیادی به سرعت پایین آمدن قیمت بستگی دارد. اگر قیمت به سرعت در حال سقوط باشد، ممکن است سفارشی با قیمت قابل توجهی کمتری پر شود. سفارشات با توقف محدود می توانند محدودیت قیمت را تضمین کنند، اما تجارت ممکن است انجام نشود. اگر سفارش قبل از پر شدن قیمت بازار از قیمت سقف پر نشود، این می تواند سرمایه گذار را با ضرر قابل توجه در بازار سریع همراه کند.
نگهداری سفارش تا زمان کنسلی
اجرای فوری یا لغو
پر کردن یا لغو سفارش