نصب VMware Vcenter 6

نحوه نصب VMware Vcenter 6

ابزار VMware Vcenter 6 یک ابزار حیاتی و کاربردی برای مدیران سرور مجازی میباشد که در این مقاله به نصب VMware Vcenter 6 میپردازیم. متاسفانه استفاده از این ابزار حیاتی که در مصرف زمان صرفه جویی میکند در بین ایرانی به شدت کم میباشد. برای نصب ساده و راحت آن میتوانید این مقاله را دنبال کنید. توجه داشته باشید که این نرم افزار تنها در ویندوز Windows server 2008R2 و 2012 Windows server میتوان نصب نمود. توجه داشته باشید که مقدار زیادی از منابع سرور مجازی که میخواهید این ابزار را نصب کنید بدهید چون مصرف بالایی دارد.

ISO را VMware Vcenter 6 دانلود کرده و آن را Mount کنید به CD مجازی و یا از حالت ISO به وسیله یک ابزار آن را خارج کنید. سپس فایل نصب را با کرده و نصب VMware Vcenter 6 را شروع کنید.  در مرحله اول با پیغام خوش آمدید مواجه میشوید که باید روی گزینه Next کلیک کنید. بعد از آن برای اینکه بتوانید نصب را انجام دهید باید قوانین را قبول کرده که برای انجام اینکار تیک گزینه I accpent… را بزنید. ادامه دهید تا گزینه مورد نظر شما تایید شود تا 8 نود در گره ها مدیریتی باشد.

حالا یک نامه دامنه وارد کنید. برای مدیریت Local به شکل کد شده به یک SSL اختصاص داده میشود و یا میتوانید با استفاده از IP سرور مجازی که قرار است این ابزار روی آن نصب شود وارد کنید. برای برای آن که مجوز ورود به این ابزار و مدیریت کردن آن به نام کاربری و رمزعبور و دامنه دارید که آن را وارد میکنید.

در این قسمت میخواهیم از اکانت محلی ویندوز استفاده کنیم. این پورت های پیشفرض را تغییر ندهید چرا که ممکن است با ویرایش هر کدام از آن ها پورت ها دچار تضاد برای باز کردن IIS شوند که با مشکل مواجه میشوید. بسیار خب برای نصب این ابزار روی گزینه Install کلیک کنید و صبر کنید تا نصب شما پایان یابد.