آموزش نصب cPanel روی سرور ایران

cPanel یک کنترل پنل میزبانی وب تحت وب است که دارندگان وب سایت از آن استفاده می کنند. با نصب cPanel کاربران می توانند از طریق یک رابط وب، وب سایت های خود را مدیریت کنند.

زیبایی cPanel این است که برای مبتدیان و حرفه ای ها به یک صورت ساخته شده است. حتی اگرشما می توانید کارهای پیچیده ای را انجام دهید، استفاده از این ابزار بسیار ساده و آسان برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

در صورتی که شما علاقه مند به آشنایی بیشتر با cPanel هستید، می توانید مقاله معرفی کنترل پنل cPanel را مطالعه کنید.

پس از آشنایی با این کنترل پنل، ممکن است شما به فکر نصب و راه اندازی آن را روی سرور مجازی خود بی افتید. نصب cPanel روی سرور های مجازی خارج به سادگی صورت می گیرد، اما از آن جا که شرکت cPanel ایران و IP های ایرانی را تحریم کرده، هنگام نصب روی سرور ایران، با خطای MySQL مواجه می شویم.

تحریم ایران توسط cPanel

شرکت cPanel از 2 جولای 2019 طی یکی از بند های یک قرارداد حقوقی، اعلام کرد که خریداران این سرویس حق فروش آن را به دولت هایی که توسط دولت آمریکا تحریم شده اند، از جمله ایران، ندارند.

 

بند قرارداد به صورت زیر است:

9.15:  کنترل صادرات:

طرفین، یعنی شرکت cPanel و کاربری که قصد خرید لایسنس cPanel را دارد، توافق می کنند که در رابطه با این نرم افزار برای واردات، صادرات، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از کلیه قوانین قابل اجرا در ایالات متحده، یا هر دولت خارجی که محصول به آن صادر یا از آن وارد می شود، پیروی کنند.

طرفین به طور خاص موافقت می کنند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به هیچ یک از طرف های دیگر اجازه ندهند که نرم افزار را به فرد یا سازمانی در کشور یا منطقه ای که توسط دولت آمریکا تحریم شده مثل، کریمه، کوبا، ایران، کره شمالی و سوریه، بفروشد.

در این مقاله برای شما کاربران عزیز نحوه رفع این خطا را شرح داده ایم.

نصب cPanel روی سرور ایران

نصب cPanel روی سرور ایران

همانطور که در قسمت قبل گفته شد هنگام نصب cPanel روی سرور ایران ما با خطا مواجه خواهیم شد. این خطا بسته به عدد ip شما، به صورت زیر خواهد بود:

۲۰۱۹-۹-۱۲ ۱۵:۳۷:۲۳ ۴۷۹ ( INFO): The 'mysql-version' key is set to: 5.7. The system was not able to ensure the availability of the “coreutils” package: (XID nznf2q) “/usr/bin/yum” reported error code “۱” when it ended: http://repo.mysql.com/yum/mysql-connectors-community/el/6/x86_64/repodata/repomd.xml: [Errno -1] Error importing repomd.xml for mysql-connectors-community: Damaged repomd.xml file Trying other mirror. Error: Cannot retrieve repository metadata (repomd.xml) for repository: mysql-connectors-community. Please verify its path and try again

 

در صورت مشاهده خطای بالا، شما باید cPanel را مجددا طبق مسیر های پایین، نصب کنید.

ابتدا با استفاده از نرم افزار Putty وارد سرور  لینوکس خود شوید. سپس دستورات زیر را اجرا نمایید

دستورات زیر را در SSH وارد کنید:

yum install wget -y

mkdir -p /root/cpanel_profile/

echo 'mysql-version=10.3' > /root/cpanel_profile/cpanel.config

cd /home

systemctl disable NetworkManager

systemctl stop NetworkManager

wget -O latest http://httpupdate.cpanel.net/latest

chmod +x latest

sh latest