آموزش نصب و راه اندازی متاتریدر 4

متاتریدر 4 بهترین پلتفرم معاملاتی فارکس و بورس، تجارت پیشرو و فن آوری تجزیه و تحلیل داده ها و دیگر خدمات بسیاری را ارائه می دهد . این پلتفرم همه آنچه را که شما برای تجارت فارکس نیاز دارید، در خود جای داده است. برای آشنایی بیشتر با متاتریدر، به مقاله آشنایی با متاتریدر در سرور مجازی بورس مراجعه کنید.

سیستم قدرتمند تجارت متاتریدر 4 به شما امکان می دهد استراتژی های پیچیده و کارامد را پیاده سازی کنید. سفارشات بازار و معاملات، اجرای فوری و معاملات با استفاده از یک نمودار، توقف سفارشات، نمودار علامت گذاری و تاریخ معاملات…، همه این ابزارها در اختیار شماست. در کل با استفاده از متاتریدر 4، تجارت انعطاف پذیر و راحت می شود.

توابع تحلیلی یکی از نقاط قوت پلتفرم متاتریدر 4 است. تبدیل قیمت آنلاین و نمودارهای تعاملی با 9 دوره به شما امکان می دهد قیمت ها را با تمام جزئیات به سرعت بدست بی آورید. داشتن 23 ابزار تحلیلی و 30 شاخص فنی داخلی این کار را بسیار ساده می کنند.

در صورتی که شما فرصت برای معامله ندارید این مسئله در متاتریدر 4 به راحتی حل می شود، زیرا متاتریدر 4 می تواند به طور خودکار معاملات سایر معامله گران را کپی کند. این روش به این صورت است که شما ارائه دهنده خود را انتخاب می کنید و به ترمینال خود اجازه دهید تا معاملات ارائه دهنده را کپی کند. انتخاب خود را انجام دهید، و متاتریدر 4 به جای شما تجارت خواهد کرد.

بازار داخلی بهترین مکان برای یافتن یک مشاور خبره و جدیدترین شاخص فنی است. هرکدام از صدها ربات تجاری یا شاخص را در متاتریدر 4 بخرید و آن ها را بدون اینکه از سیستم عامل خارج شوید، راه اندازی کنید. خرید ساده، شفاف و ایمن است.

در متاتریدر 4 تقریباً هر استراتژی معاملاتی می تواند به عنوان یک مشاور خبره رسمی و پیاده سازی شود، به طوری که این پلتفرم به طور خودکار تمام کارها را برای شما انجام می دهد. یک ربات معاملاتی می تواند هم تجارت و هم تجزیه و تحلیل را کنترل کند.

متاتریدر 4 محیط کاملی را برای توسعه، آزمایش و بهینه سازی برنامه های تجارت الگوریتمی یا خودکار فراهم می کند. شما می توانید از برنامه خود در تجارت استفاده کنید، آن را در لیست کد رایگان ارسال کنید یا در Market بفروشید.

تلفن های همراه و تبلت ها در مواردی که از کامپیوتر دور هستید، در خرید و فروش شما ضروری است. برای تجارت در بازارهای مالی شما می توانید از نسخه های موبایل متاتریدر 4 در دستگاه های iPad و Android خود استفاده کنید.

مطمئناً از پشتیبانی از سیستم عامل های معاملاتی تلفن همراه که شامل پشتیبانی کامل از توابع معاملات، قابلیت های تحلیلی گسترده با شاخص های فنی است، بسیار لذت خواهید برد. البته تمام این ویژگی ها به صورت 24 ساعته از هر جای دنیا موجود است.

داشتن آخرین اخبار مالی، به شما این امکان را می دهد که شما را برای حرکات غیر منتظره آماده کنید و قیمت های صحیح را انتخاب کنید. 

 

 مزایای متاتریدر 4

1. دسترسی به قیمت بازار و نقدینگی در لحظه

متاتریدر 4 به معامله گران اجازه می دهد تا در لحظه به قیمت ها در فارکس دسترسی داشته و معاملات را انجام دهند. ارزها و سایر اوراق بهاداری که معامله گر برای تجارت از طریق کارگزار انتخاب می کند، در پنجره “Market Watch” ذکر شده است.

معامله گران همچنین می توانند سایر جزئیات مانند اندازه قرارداد، ارز مارجین و درصد مارجین را از این پنجره مشاهده کنند. اگر اطلاعات نشان دهد که نقدینگی طرف مزایده گر بیش از نقدینگی طرف پیشنهاد است، می توان روند کلی را برای یک جفت ارز صعودی در نظر گرفت. معمولاً در صورت افزایش نقدینگی، شانس بیشتری برای سفارشات با قیمتهای فعلی وجود دارد. 

 

2. ابزار تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی در همه سطوح

متاتریدر 4 با داشتن تعداد زیادی از شاخص های فنی داخلی و قابلیت های نموداری، ابزارهای گسترده ای را برای تجزیه و تحلیل قیمت ارائه می دهد. بیش از 30 شاخص فنی داخلی در این پلتفرم وجود دارد، از جمله ابزارهای اصلی روند و حجم مانند حرکت متوسط ​​همگرایی واگرایی (MACD)، شاخص مقاومت نسبی (RSI)، حجم تعادل (OBV)، بازسازی های فیبوناچی و سایر موارد.

معامله گران می توانند نمودارهای نامحدود را همزمان ببینند و هر جفت ارز را می توان در 9 بازه زمانی مختلف از یک دقیقه تا بازه های ماهانه نمایش داد. تجزیه و تحلیل عمیق نمودار، ابزارهای ریاضی و اشیا رسم، معامله گران را برای تجزیه و تحلیل فعالیت های قیمتی با هر پیچیدگی مجهز می کند. علاوه بر این، این نمودارها را می توان به طور گسترده ای متناسب با نیازهای هر معامله گر سفارشی کرد.

معامله گران می توانند حرکات قیمت را پیش بینی کنند، نقاط ورود و خروج را تعریف کرده و سطوح توقف ضرر را تعیین کنند، همه این ها مستقیماً با نمودارها اتفاق می افتد. هشدارها را می توان بر اساس انتشار عمده اطلاعات اقتصادی یا اخبار مالی تنظیم کرد. 

 

3. سفارشات معاملاتی متعدد برای انعطاف پذیری بالا

انواع مختلف سفارشات معاملات و حالت های اجرا وجود دارد که به معامله گران امکان می دهد استراتژی دلخواه خود را ایجاد و پیاده سازی کنند. متاتریدر 4 اجازه انجام دو سفارش و چهار سفارش معلق را می دهد. به علاوه، سه نوع حالت اجرای تجارت انعطاف پذیری بالایی را به تاجران ارائه می دهد.

سودآوری به معامله گران این امکان را می دهد تا با رسیدن به سطح تعریف شده ای از پیش، سطح دلخواه سود را مشخص کرده و موقعیت را ببندند. سفارشات را می توان مستقیماً از نمودار یا پنجره “Toolbar” راه اندازی کرد و آنها می توانند به راحتی حذف و اصلاح شوند.

انواع مختلف سفارشات، متاتریدر 4 را برای معامله گران با هر سبکی جذاب می کند. حتی معامله گرانی که نمی خواهند به عنوان یک حرفه تمام وقت تجارت فارکس را دنبال کنند، می توانند برای معاملات خود به متاتریدر 4 اعتماد کنند.

 

4. امنیت قوی و پایداری بالا 

متاتریدر 4 به عنوان یک پلت فرم بسیار امن و پایدار در نظر گرفته می شود. تبادل اطلاعات بین پایانه های سرویس گیرنده و سرورها از طریق کلید 129 بیتی رمزگذاری می شود، در حالی که این پلتفرم از امضای دیجیتالی RSA نیز پشتیبانی می کند. IP تجار نیز پنهان است.

همه این ویژگی ها معامله گران را قادر می سازد در یک محیط امن معاملات پولی را انجام دهند. آن ها می توانند اطمینان داشته باشند که حساب های تجاری آن ها در برابر مجرمان سایبری محافظت خواهد شد. اجرای تجارت با سرعت بالا و ثبات سیستم عامل به معامله گران امکان داد و ستد با حداقل لغزش منفی را می دهد.

 

5. گزینه تجارت خودکار برای متخصصان

معامله گران خبره می توانند استراتژی های معاملات خودکار را از طریق MT4 Expert Advisors (EA) به کار گیرند. تجارت خودکار به معامله گران این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه مداخله ای از سوی آن ها از تحرکات بازار استفاده کنند. 

EA های سفارشی به معامله گران متخصص کمک کرده و استراتژی های خود را ایجاد و به کار گیرند. متاتریدر 4 همچنین به بازرگانان اجازه می دهد تا استراتژی های خود را با انتشار آنها در پایگاه کد MQL5 یا “Marketplace” دنبال کنند. از آنجا که تسلط بر زبان MQL4 کاملاً ساده است، معامله گران می توانند از استعدادهای برنامه نویسی خود درآمد کسب کنند.

متاتریدر 4 یک پلت فرم بسیار متنوع است. USP های آن درجه انعطاف پذیری بالا و گزینه های سفارشی سازی آن است. متاتریدر 4 با داشتن ابزارهای فنی بی پایان، کنترل های کاربر پسند، منابع آموزشی و قابلیت استفاده آزمایشی ، همچنان یک پلتفرم تجاری محبوب برای مبتدیان و پیشکسوتان است.

 

 

نصب و راه اندازی متاتریدر 4

نصب و راه اندازی متاتریدر ۴

برای دانلود پلتفرم متاتریدر 4 شما می توانید به سایت metatrader4 رفته و این نرم افزار را از آن جا دانلود کنید.

برای شروع تجارت با متاتریدر 4، باید چهار مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

1. متاتریدر 4 را دانلود و نصب کنید.
2. یک حساب معاملاتی متاتریدر 4 باز کنید.
3. با اطلاعات حساب خود وارد شوید، یا در صورت نداشتن حساب، یک حساب باز کنید

 

نصب متاتریدر 4

به صفحه دانلود متاتریدر 4 بروید و روی پیوند مربوط به سیستم عامل یا دستگاه دلخواه خود کلیک کنید. اگر از رایانه شخصی یا مک استفاده می کنید، نرم افزار مربوطه را در رایانه خود دانلود کنید و سپس فایل را برای تکمیل نصب اجرا کنید.

اگر از دستگاه همراه استفاده می کنید، کافی است برنامه مربوطه را دانلود و اجرا کنید. برای Apple Devices، برنامه MetaTrader iOS را از فروشگاه App Apple دریافت کنید. برای دستگاه های Android، برنامه Android MetaTrader را از فروشگاه Google Play دریافت کنید.

پس از دانلود متاتریدر 4 در رایانه، فایل را اجرا کرده و دستورالعمل های راهنمای نصب را دنبال کنید. به طور پیش فرض، مراحل نصب یک میانبر برای متاتریدر در رایانه شما ایجاد می کند و در مورد محل فایل های برنامه تصمیم می گیرد. هر چند به راحتی می توانید مکان متفاوتی را انتخاب کنید. پس از اتمام نصب، می توانید با دوبار کلیک بر روی میانبر، نرم افزار را اجرا کنید.

 

ایجاد حساب معاملاتی متاتریدر 4

بهترین روش برای یادگیری نحوه معامله با متاتریدر 4 استفاده از یک حساب آزمایشی است، زیرا به شما امکان می دهد بدون ضرر و پول واقعی، از طریق آزمون و خطا، با استفاده از وجوه مجازی و تجارت در محیط تجارت بدون ریسک، آن را تجربه کنید. اگر یک مبتدی هستید، این یک روش عالی برای شروع کار است، تا زمانی که آماده انتقال حساب خود به یک حساب کاربری واقعی باشید.

حتی اگر یک تاجر باتجربه باشید، با این وجود یک حساب آزمایشی می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، ممکن است در معاملات فارکس تبحر کافی داشته باشید، اما بخواهید در سهام اروپا نیز شرکت کنید. قبل از اینکه به معاملات زنده بپردازید، ابتدا می توانید با یک حساب آزمایشی خرید سهم اروپایی را در متاتریدر 4 تمرین کنید.

در مرحله بعدی، باید نحوه ایجاد حساب کاربری واقعی در متاتریدر 4 را بررسی کنیم. اکنون شما پلتفرم متاتریدر 4 را روی دستگاه خود دارید. پس از باز کردن حساب خود، اطلاعات حساب خود را از طریق ایمیل، از جمله شناسه حساب، گذرواژه و سرور حساب دریافت خواهید کرد.

 

ورود به حساب متاتریدر 4

برای ورود به ترمینال متاتریدر 4 به این جزئیات احتیاج دارید. با ورود به سیستم متاتریدر 4، می توانید ترمینال را با یک سرور کارگزار متصل کنید و کنترل حساب تجاری خود را با کارگزار بدست آورید. هنگامی که برای اولین بار برنامه نصب شده متاتریدر 4 را اجرا می کنید، باید از شما بخواهد جزئیات حساب خود را وارد کنید.

در متاتریدر یک رمز وجود دارد به نام رمز ورود سرمایه گذار، این رمز تنها امکان مشاهده را حساب فراهم می کند و شما نمی توانید با آن تجارت کنید. می توانید با استفاده از این رمز و ورود به حساب، موقعیت های سهم ها، تعادل، قیمت های زنده را ببینید و حتی از مشاوران خبره استفاده کنید، اما تجارت نمی کنید. رمز ورود سرمایه گذار به یک کارگزار یا معامله گر این امکان را می دهد تا به شخص دیگری اجازه دهد که نحوه معامله شما در متاتریدر 4 را ببیند.

 

 

 

 

آموزش نصب و راه اندازی متاتریدر ۴

 

 

متاتریدر ۴ بهترین پلتفرم معاملاتی فارکس و بورس، تجارت پیشرو و فن آوری تجزیه و تحلیل داده ها و دیگر خدمات بسیاری را ارائه می دهد . این پلتفرم همه آنچه را که شما برای تجارت فارکس نیاز دارید، در خود جای داده است.
۱٫ متاتریدر ۴ را دانلود و نصب کنید.
۲٫ یک حساب معاملاتی متاتریدر ۴ باز کنید.
۳٫ با اطلاعات حساب خود وارد شوید، یا در صورت نداشتن حساب، یک حساب باز کنید.
۱٫ دسترسی به قیمت بازار و نقدینگی در لحظه
۲٫ ابزار تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی در همه سطوح
۳٫ سفارشات معاملاتی متعدد برای انعطاف پذیری بالا
۴٫ امنیت قوی و پایداری بالا
۵٫ گزینه تجارت خودکار برای متخصصان