LVM برای هسته لینوکس

معرفی LVM برای هسته لینوکس

LVM که مخفف کلمات Logical Volume Management میباشد برای هسته سرور مجازی لینوکس یعنی مدیریت کردن دیسک ها میباشد. شما میتوانید از LVM برای خلی از سیستم عامل های لینوکس مثل RedHat,CentOS,Fedora,Ubuntu,Debian,Suse و قابل استفاده میباشد. بیشتر LVM برای هسته لینوکس را برای موارد زیر استفاده میکنند :

مدیریت کردن فضای زیاد هارد دیسک ، مدیریت اضافه کردن و پاک کردن فضا به هارد دیسک. بعد از پارتیشن بندی دیسک و فایل سیستم این امکان را دارید که فضای فایل سیستم را کم و یا زیاد کنید. از Logical Volume  که ایجاد می شود بک آپ گرفت.

Physical Volume که واحدی برای ذخیره سازی فیزیکی LVM  یک دستگاه بلوک میباشد، که دیسک را  برای استفاده کردن از LVM باید  به حجم فیزیکی مقدار دهی اولیه  شود.

در Volume Group یک سری physical volume هایی که ایجاد میشد را در یک گروه با هم ترکیب میکردند. با استفاده کردن از Volume Group  شمت قابلیت این را داربد که حجم خیلی زیادی از هارد دیسک ها را پارتیشن بندی کرد.

Logical Volume این امکان را دارید که ارتیشن بندی منطقی انجام دهید و با انجام دادن mount کردن به دایرکتوری قادر هستید به هر کدام یک فضای هارد دیسک اختصاص دهید.