تبدیل بکاپ هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین

آموزش تبدیل بکاپ هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین

این ابزار برای تبدیل کردن User های هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین استفاده میشود و برای خواندن اطلاعات بکاپ هاست سی پنل به صورت مستقیم و تبدیل کردن آن ها به بکاپ هاست دایرکت ادمین نیز کاربرد دارد. این ابزار بکاپ هایی که بوسیله روش هایی که برای شما بازگو میکنیم گرفته شده را بازگردانی میکند. در روش اول درباره بکاپ هایی که بوسیله # /scripts/pkgacct گرفته میشوند و دومین روش بکاپ هایی که بوسیله گزینه بکاپ در سطح کاربری سی پنل گرفته شده اند میباشد. توجه داشته باشید که مراحل زیر را با دقت برای تبدیل بکاپ هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین انجام دهید :

در مرحله اول آخرین نسخه از  ابزار Bash اسکریپت را با استفاده از دستور da.cpanel.import.9.4.tar دانلود کنید. بعد از دانلود کردنه آن با وارد کردن دستور WGET در مسیر /home میبایست با استفاه کردن از tar فایل را از حالت زیپ شده خارج کنید :

 

 

 

tar -xvf da.cpanel.import.9.4.tar.gz

سپس دو فولدر  import و export را با استفاده از دستور زیر ایجاد میکنیم :

mkdir import export

حالا فایل های بکاپ هاست سی پنل را با استفاده از دستور wget در فولدر import دانلود کرده و فایل defaults.conf را با استفاده از دستور زیر باز میکنیم :

nano defaults.conf

بعد از وارد کردن دستورات بالا محتویات فایل دارای IP و DNS و قالب و موارد دیگر را به صورت دلخواه و تنظیمات سرور مجازی را نغییر دهید . سپس دسترسی فایل da.cpanel.import.pl را با استفاده از دسنور زیر روی 755 تنظیم کنید :

 

chmod 755 da.cpanel.import.pl

اکنون فایل da.cpanel.import.pl را با دستور زیر اجرا کنید :

./da.cpanel.import.pl

بعد از تمام شدن مراحل و درخواست هایی که از اسکریپت شما دارد فایل بکاپ هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین تبدیل میشود و در فولدر  export واقع میشود. بعد از آن میتوانید فایل هایی که در فولدر export را به هر دایرکتوری که میخواهید انتقال داده و بازگردانی کنید. موارد زیر در زمان انتقال با این ابزار تبدیل میشوند:

basic account allocations
sub-domains
FTP accounts
POP3 and IMAP accounts
All mail data (Maildir and/or mbox format**)
Squirrelmail settings
addon domains
user home files
mysql databases
domain pointers
crontab entries

به صورت کوتاه و خلاصه کلیه دستورات بالا به صورت زیر میباشند :

wget https://webdade.com/wp-content/uploads/2014/09/da.cpanel.import.9.4.tar.gz
tar -xvf da.cpanel.import.9.4.tar.gz
chmod 755 da.cpanel.import.pl
mkdir import export
nano defaults.conf

در آخر برای اجرا شدن آن از دستور زیر استفاده کنید :

./da.cpanel.import.pl