نصب MySQL Governor

نحوه نصب MySQL Governor

در این مقاله برای شما نحوه نصب MySQL Governor و معرفی ماژول یا پلاگینی از cloudlinux به اسم MySQL Governorr را برای شما شرح میدهیم. کاربرد این افزونه مربوط به دیتابیس و mysql میباشد و در حقیقت مقدار مصرف دیتابیس را به شکل جدا برای هر اکانت یا هاست چک کنید. برای نصب کردن این پلاگین میبایست اول CloudLinux را روی سرور مجازی خود نصب داشته باشید.

از امکاناتات ویژه Governor این است که قادر میباشد مقدار مصرف منابع و کارکرد هر کاربر mySql را به طور اتوماتیک بررسی کند و اگر بیش از حد مصرف شده باشد از آن جلوگیری کند. اگر که از دستور یا query بیش از اندازه زمان ببرد میتواند دستور را پاک کرده و یا kill کند. همینطور این دسترسی برای Governor نیز میباشد تا کاربرانی که از منابع سرور مجازی بیش از حد استفاده میکنند را محدود و معلق کند.

برای نصب کردن نرم افزار Governor روی سرور مجازی باید از SSH دستورات زیر را وارد کنید تا نصب انجام شود. دستور اول برای پاک کردن پکیج های پیشین میباشد. به همین خاطر میتوانید خطاهایی که اعلام شده را ندید بگیرید چرا که از قبل پکیج روی سرور مجازی نباشد نمیتوان آن را پاک کرد.

yum remove db-governor db-governor-mysql

بعد از وارد کردن دستور بالا اگر دارای دیتابیس MySQL هستید دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید تا نصب انجاک شود ولی در صورت استفاده از  نسخه  MariaDB میبایست از سری دوم استفاده کنید :

MySQL :

yum install governor-mysql

/usr/share/lve/dbgovernor/mysqlgovernor.py –install

MariaDB :

در قسمت –mysql-version=mariadbXX باید بجای XX نسخه ی دیتابیسرا وارد کنید. مثل mariadb56 برای نسخه ی 5.6

yum install governor-mysql

/usr/share/lve/dbgovernor/db-select-mysql –mysql-version=mariadbXX

/usr/share/lve/dbgovernor/mysqlgovernor.py –install